15. شهريور 1403 - 10:27   |   کد مطلب: 33753
آیا شما هم متوجه تغییر در ملایر شدید؟
ملایر شتابان به سمت دهکده جهانی‌شدن
امروز زیرساخت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری ملایر پابه‌پای دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور ملایر قدم برمی‌دارند تا ثابت کنند دیار کریم‌خان زند و قهرمان خان پاک‌بین ملایری و فخرالدین اسعد گرگانی و هوشنگ راستان در حال تبدیل‌شدن به دهکده‌ای جهانی است.

آیا شما هم مثل من تغییر را احساس می‌کنید؟ ملایر امروز با ملایر پارسال و حتی سه سال قبل، کیلومترها فاصله دارد. فاصله‌ای که به نظر خوشایند و قابل‌قبول است و این شهرستان را به‌سوی افقی روشن هدایت می‌کند.
به گفته شهروندان ملایری، جهان شهر ملایر امروز شاهد تغییرات بزرگی است، تغییراتی که این شهرستان را از ملایری که قبل‌ترها می‌شناختیم، متمایز کرده است.
مردم ملایر در سه سال اخیر شاهد توسعه زیرساخت‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری، گردشگری و اقتصادی این شهرستان نه‌تنها بر روی کاغذ و آمار و ارقام بلکه در شهرک صنعتی امام رضا، شهرک‌های گلخانه‌ای، کارگاه‌ها و بازارهای مبلمان منبت، حوزه‌های گردشگری و ساخت هتل، مجموعه گردشگری «مینی ورلد»، بیمارستان آموزشی ۴۰۰ تختخوابی، پیشرفت و رشد قابل‌توجه پژوهشی و علمی مراکز آموزش عالی به‌ویژه دانشگاه ملایر، ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، کارخانه تولید دستکش لاتکس، کارخانه تولید شیشه خودرو، ایجاد یک شهرک جدید صنعتی ۳۰۰ هکتاری یا احیا محور ترانزیتی ملایر با اتصال به آزادراه ساوه - تهران هستند.
پروژه‌های هفته دولت امسال نیز به حق هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان اعتبار از دیگر شهرهای استان پیشی گرفت و برگ زرینی شد بر سند توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های صنعتی ملایر.
از هزار و ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت امسال، ۳۷۳ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سهم ملایر شد که هم از نظر تعداد پروژه و هم از نظر میزان اعتبار نسبت به سال قبل رشد قابل‌توجهی داشت. ناگفته نماند که سهم پروژه‌های قابل افتتاح در این آمار بیش از شش برابر پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی بود.
ملایر مانند سال گذشته با سبقتی چندبرابری از دیگر شهرستان‌های استان، بر صدر آمار الگوی توسعه استان نشست.
این سبقت نشان داد که رشد ۲۰۰ درصدی زیرساخت‌های صنعتی یک شهر با پشت میز نشستن و ژست مدیریتی گرفتن محقق نمی‌شود. مدیریت به معنای افق بلند و اراده محکم داشتن و مردم‌دار بودن است.
احیا ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و افزایش صادرات یکی از نقاط قوت مدیران است که مردم را به افزایش آمار اشتغال بیش‌ازپیش امیدوار کرده است.
ملایر جز هزار و ۲۰۰ شهری بود که زمین‌های ۲۰۰ متری برای ساخت مسکن ویلایی به مردم واگذار می‌شود و نتیجه آن ساخت دو شهرک با بیش از ۱۴ هزار مسکن است که ۱۳ هزار واحد آن ویلایی است و تاکنون زمین‌های ویلایی به متقاضیان مسکن در شهرهای ملایر، زنگنه، جوکار، سامن و ازندریان واگذار شده است. دهکده سلامتی که قرار است در این شهرک ساخته شود، ملایر را به یکی از قطب‌های سلامت در غرب کشور تبدیل می‌کند.
جای خالی مراکز اقامتی در ملایر به‌عنوان شهری جهانی، یکی از اولویت‌های به حق منتقدان بوده و خوشبختانه در هفته دولت امسال شاهد کلنگ‌زنی دومین هتل چهارستاره استان همدان در ملایر بودیم تا با ازسرگیری عملیات اجرایی هتل پارک سیفیه پس از یک توقف ۱۶ساله و تدارک برای برگزاری یازده جشنواره گردشگری، بخش مهمی از پازل گردشگری این شهرستان تکمیل شود.
وحدت، همدلی و وفاقی که در بدنه مدیریتی و اجرایی شهرستان جریان یافته و ریشه دوانیده، منشأ خیر و اثر برای مردم و شهرستان شده است و امروز زیرساخت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری ملایر پابه‌پای دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور ملایر قدم برمی‌دارند تا ثابت کنند دیار کریم‌خان زند و قهرمان خان پاک‌بین ملایری و فخرالدین اسعد گرگانی و هوشنگ راستان در حال تبدیل‌شدن به دهکده‌ای جهانی است.
فرنوش رئیسی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار