28. شهريور 1403 - 9:00   |   کد مطلب: 33770
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد:
پیش‌بینی برداشت ۳ هزار تن بادام در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: باتوجه‌به باغ‌های بادام در شهرستان پیش‌بینی شده بیش از ۳ هزار تن از بادامستان دیم روستاهای ملایر برداشت شود.

علیرضا زنگنه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» با اشاره به وضعیت کشت بادام در شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر دارای ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زیر کشت بادام است.
وی با بیان اینکه بخش سامن دارای بیشترین سطح کشت بادام شهرستان ملایر است تصریح کرد: از مجموع کل سطح زیر کشت بادام در شهرستان ملایر ۲ هزار هکتار آن در سامن، آورزمان و روستاهای اطراف آن است.
مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: باتوجه‌به باغ‌های بادام در شهرستان پیش‌بینی شده بیش از ۳ هزار تن از بادامستان دیم روستاهای ملایر برداشت شود.
وی با بیان اینکه ترویج کشت بادام دیم از اهداف جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: توسعه بادام دیم و کشت علاوه بر رشد تولید باعث سوددهی خوب به کشاورزان می‌شود.
زنگنه افزود: بادام دیم یک درخت بسیار مقاوم است که می‌تواند در بخش‌های مختلف ملایر بخصوص روستاهای کم آب کشت شود و باعث ارزش‌افزوده برای کشاورزان شود.
وی عنوان کرد: روستای ضربعلی یکی از روستاهای ملایر با بیشترین محصول بادام است که جشنواره آیین شکرگزاری برداشت بادام در این روستا برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف برداشت محصولات ملایر عنوان کرد: در کنار انگور محصول تولیدی نخست ملایر در تولیدات دیگر نیز در استان سرآمد است.
وی افزود: در مدت پنجمین جشنواره مبل منبت ملایر و جشنواره‌های پائیزی شهرستان ملایر جشنواره‌های مختلف کشاورزی از جمله بادام روستای ضربعلی، خوشه برتر در روستای جوزان، آلبالو در شهر زنگنه و گردو و بادام روستای علی‌آباد برگزار شد.
زنگنه عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری شهرستان و ترویج هر چه بیشتر محصولات پر ثمر برای کشاورزان است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار