13. شهريور 1403 - 12:38   |   کد مطلب: 33741
دبیر کانون خدمت رضوی ملایر:
عطر حریم رضوی تمام سال در ملایر می‌پیچد
دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر گفت: خدمات آستان قدس رضوی در تمام سال با خدمات‌دهی در بخش‌هایی مختلف در شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

منوچهر صحرانورد در گفتگو خبرنگار فرهنگی پایگاه خبر تحلیلی «ملایری‌ها» با اشاره به اقدامات کانون خدمت رضوی ملایر گفت: این کانون در ۱۹ بخش تخصصی و ۸ بخش عمومی به مردم شهرستان ملایر خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون خدمت رضوی ملایر در بخش‌های تخصصی فرهنگی، ورزشی، نذر و وقف، حقوقی، مشاوره، خانواده و بانوان خدمات‌دهی می‌کند، عنوان کرد: یکی از اقدامات این کانون برپایی موکب‌های پذیرایی در ایام و برنامه مختلف است و در این راستا امسال ۴۵ موکب در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر برپا شده است.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر به اعزام دو کاروان زائر اولی به مشهد در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: ۸۰ نفر از کسانی که تاکنون به مشهد اعلام نشده بودند به همت این کانون به مشهد اعزام شدند.

وی افزود: اعزام زائر اولی کربلا به همت خیرین و اعضای این کانون در قالب یک کاروان از دیگر برنامه‌های این کانون است.

صحرانورد با اشاره به خدمات عمومی کانون خدمت رضوی ملایر عنوان کرد: خادم‌یاران و یاوران رضوی ملایر با حضور در حاشیه شهر و مناطق محروم افراد نیازمند را شناسایی و برای خدمات‌دهی به محرومین و نیازمندان به کانون معرفی می‌کند.

وی به برپایی موکب امام رضا علیه‌السلام برای پذیرایی از زائران اربعین اشاره کرد و گفت: این موکب از روز جمعه ۲۶ مرداد لغایت سه‌شنبه ۶ شهریور به مدت ۱۲ روز فعالیت کرد و از زائرانی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، سمنان، تهران، کرمان، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، سیستان و بلوچستان میزبانی کرد.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر افزود: ۸۰ نفر از خادم‌یاران و یاوران رضوی در موکب فعالیت داشتند و جمعاً حدود ۴۵ هزار وعده‌غذایی در موکب توزیع شد.
وی گفت: ایستگاه مکانیکی صلواتی و تعمیر خودرو، واکس صلواتی، پزشک، ماساژ، مشاوره حقوقی و مددکاری، کتاب‌خوانی، وسایل بازی کودکان و اسکان موقت، نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی مهم‌ترین خدمات موکب امام رضا علیه‌السلام ملایر بود.

صحرانورد به برنامه مختلف ایام سال توسط کانون خدمت رضوی بیان کرد: کمک به بیماران نیازمند، توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی کانون شعر و ادب، و برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های کانون در ایام سال است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهادت امام رضا علیه‌السلام عنوان کرد: برپایی موکب پذیرایی از عزاداران و برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی در حسینیه سیدالشهدا برنامه روز شهادت امام رضا علیه‌السلام در ملایر است.

وی اهدا جهیزیه به نوعروسان را یکی دیگر از اقدامات کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر عنوان کرد و گفت: در این راستا ۶ فقره جهیزیه به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

صحرانورد با اشاره به برنامه‌های کانون در ایام دهه کرامت بیان کرد: طبخ و توزیع ۱۴ هزار غذای گرم، آزادی زندانیان، برپایی ایستگاه صلواتی، عیادت از بیماران و جشن بزرگ ولایت در سالن الغدیر از مهمترین برنامه‌های دهه ولایت بود.

وی به توزیع هزار ۱۰ هزار بسته تبرکی در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: ۲۵ شهریور نیز سومین گروه از زائر اولی‌‌ها به حرم امام رئوف اعزام می‌شوند.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر به فعالیت ۳۰۰ خادم‌یار و ۷۰ یاور رضوی در شهرستان عنوان کرد: ۴۰ نفر از خادم‌یاران و یاوران رضوی شهرستان ملایر مهر ماه برای خدمت به زائران در چایخانه صحن غدیر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ خادم‌یار امام رضا علیه‌السلام است، تصریح کرد: افتخار نوکری امام رضا علیه‌السلام و خدمت به زائران مدال زرینی بر سینه من است.

صحرانورد با اشاره به حال و هوای این روزهای مشهد عنوان کرد: مردم ایران حضور بی‌نظیری در این روزها در حرم امام رضا علیه‌السلام داشته‌اند.

وی گفت: روز گذشته شاهد حضور باشکوه مردم در صحن‌های مختلف بودیم و حرم امام رضا علیه‌السلام مملو از جمعیت بود که حس و حال وصف نشدنی به حرم داده است.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار