نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1399 - 21:30   |   کد مطلب: 28190
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: باوجود گذشت ۲۴ روز از آغاز فصل بهار، در پی فعالیت یک سامانه بارشی دمای هوای نقاط مختلف استان در چند روز آینده منفی می‌شود و به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به گزارش ملایری‌ها؛محمدحسن باقری شکیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری همراه با افزایش ابر، بارش و رگبار پراکنده باران، تگرگ و آذرخش پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: در روز دوشنبه میزان رگبار باران و تگرگ در نیمه شمالی استان افزایش و دمای کمینه بیشتر نقاط استان کاهش می‌یابد.

باقری شکیب بیان کرد: از امشب تا روز سه‌شنبه دمای کمینه هوای بیشتر نقاط استان منفی می‌شود و در برخی از نقاط شمالی استان به سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی ابراز کرد: میزان ماندگاری هوای سرد در ساعت‌های شبانه بسیار کم و امکان خسارت به محصولات کشاورزی اندک است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه دمای کمینه هوای بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد،  ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه تا جمعه هفته جاری متوقف می‌شود.

باقری شکیب اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۶درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و فامنین با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک ترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان افزود: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار