نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. فروردين 1394 - 21:44   |   کد مطلب: 15042
یک فروند هواپیمای ایرباس 320 که از اسپانیا به مقصد آلمان در حرکت بود، روز سه‌شنبه در جنوب فرانسه سقوط کرد.
به گزارش ملایری ها به نقل از خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از سانحه برای یک فروند هواپیمای ایرباس 320 در نزدیکی منطقه «دینی لِ بَن‬‎» واقع در جنوب شرق فرانسه خبر داد.

بنا بر این گزارش، این هواپیما مجموعا 148 سرنشین داشته که 2 نفر از آن‌ها خلبان و 4 نفر هم خدمه پروازی بوده‌اند. هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به خطوط هوایی «جرمن وینگز» از زیر مجموعه‌های شرکت «لوفتهانزا» بوده است.

منطقه دینی در فاصله یک ساعتی شمال شهر مارسی واقع شده و بافتی کوهستانی دارد. 

پایگاه اسپوتنیک نیز گزارش داده است که پرواز شماره 9525 از شهر بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف آلمان بوده که در ارتفاع 6800 پایی در منطقه جنوبی آلپ از صفحه رادار محو شده است. 

وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه‌ای، حادثه را تائید و اعلام کرده است که لاشه هواپیما در ارتفاع 2000 متری در بخش فرانسوی آلپ شناسایی شده است.

مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه هم می‌گوید که احتمالا تمامی سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند. وی همچنین گفته علت حادثه هنوز مشخص نیست و وزیر کشور برای بررسی اوضاع راهی محل سانحه شده است. 

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه هم طی نطقی گفت به دلیل کوهستانی بودن منطقه، دسترسی به محل بروز این حادثه بسیار دشوار است. وی همچنین گفت: «وضعیت سانحه هنوز به طور کامل روشن نیست، اما اوضاع ما را به این نتیجه رسانده که احتمالا بازمانده‌ای وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه قرار است اتاق عملیات برای بررسی نحوه امداد و نجات تشکیل شود، گفت تا دقایقی دیگر با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تلفنی گفت‌وگو می‌کند.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «این تراژدی‌ای است که در خاک فرانسه رخ داده است. باید در برابر این حادثه، تمام حمایت خود را به نمایش بگذاریم.»

وی در بیانیه دومی که پس از این حادثه منتشر کرد گفت که امکان دارد رسیدن نیروهای امدادی به محل سانحه، ساعت‌ها به طول بیانجامد.

در همین حال خطوط هوایی جرمن وینگز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است که گزارش‌های رسانه‌ای در مورد این حادثه را دریافت کرده،‌ اما هنوز اطلاعات تائید شده‌ای در این رابطه ندارد.

سخنگوی شرکت ایرباس نیز گفته است که این شرکت در حال ارزیابی اوضاع است.

اپراتور فرودگاهی اسپانیا «آئنا» (AENA) اعلام کرده است که این هواپیما ساعت 8:55 دقیقه صبح به وقت جهانی از فرودگاه بارسلونا برخاسته است. مدیر کل هوانوردی فرانسه پیشتر گفته بود که هواپیما در ساعت 9:47 دقیقه به وقت جهانی، سینگال وضعیت اضطراری ارسال کرده است.

شرکت لوفت‌هانزا هم اعلام کرده که هنوز نمی‌داند چه بر سر این هواپیما آمده، «اما اگر نگرانی‌های ما تائید شود، امروز روزی سیاه برای لوفت‌هانزا خواهد بود.»

«فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا اعلام کرد که اتباع ترکیه، آلمان و اسپانیا در این هواپیما حاضر بوده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در واکنش به این سانحه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که «این حادثه تکان‌دهنده بود.»

وی هم‌چنین با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که کارشناسان آلمانی آمادگی دارند با کارشناسان اسپانیایی و فرانسوی برای یافتن علت این سانحه همکاری کنند.

شرکت هوایی جرمن وینگز هم اعلام کرد که آنگلامرکل فردا شخصاً از محل سقوط هواپیما در کوه‌های جنوب شرق فرانسه بازدید خواهد کرد.

سخنگوی این این شرکت همچنین گفته‌ که ارتباط پرواز سانحه دیده با برج مراقبت، در ارتفاع 6 هزار پایی قطع شده است.

جرمن‌وینگز به سن هواپیمای ایرباس سانحه‌دیده هم اشاره کرده و گفته که هواپیمای مزبور در سال 1991 تحویل خطوط هوایی آلمان شده است.

سخنگوی این شرکت آلمانی به جزئیات سقوط هم اشاره کرده و گفته که هواپیما در ارتفاع 38 هزار و پانصد پایی در حال پرواز بوده که ناگاه به دلیلی نامعلوم، با شیبی تند شروع به کاهش ارتفاع می‌کند و حدوداً 8 دقیقه در حالت شیرجه یه سمت زمین می‌رفته است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی، کشته شدن اتباع آلمانی در این سانحه را به مرکل تسلیت گفت.

منابع آلمانی اعلام کردند که 16 قربانی این سانحه هوایی، دانش‌آموزان نوجوان آلمانی بودند که در راه بازگشت از یک مدرسه در ایالت کاتالونیا دچار این سانحه شده‌اند.

تعداد کل اتباع آلمانی حاضر در این هواپیما 67 نفر اعلام شده که دو نفر از آنها کودک بوده‌اند.

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که یک فروند هلیکوپتر در نزدیکی محل سانحه سقوط کرده ولی هیچ بازمانده‌ای را زنده نیافته است.

اولین تصویر ارسالی از محل سقوط هواپیما نشان می‌دهد که بقایای این پرنده و سرنشینانش در شیب کوه پخش شده است.

یکی از دو جعبه سیاه هواپیما هم با حضور امدادگران در محل، پیدا شده است. این می‌تواند گامی مهم در مسیر مشخص شدن علت سقوط این پرنده آهنین باشد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار