10. شهريور 1403 - 17:29   |   کد مطلب: 33737
هفته دولت امسال ملایر را می‌توان یکی از اثرگذارترین و آینده‌نگرترین هفته‌ها در چندین سال ملایر دانست جایی که علاوه بر افتتاح پروژه‌های بزرگی چون مینی‌ورلد و مجموعه تجاری کریم‌خان، کلنگ پروژه‌های مهمی به زمین زده شد که قطعاً هر کدام از آنها برای ملایر تحول‌آفرین خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری ‌تحلیلی «ملایری‌ها»؛ در ایام هفته دولت پروژه امسال ۵۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در شهرستان ملایر کلنگ‌زنی شد که هر کدام از آنها می‌تواند باعث جهشی فراوان در این شهرستان شود بر روی زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی اثرگذار باشد.

بزرگترین شهرک صنفی، صنعتی کشور در ملایر

 

بی شک یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی شد، آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی، صنفی کشور در ملایر بود.

این پروژه که در ۳۰۰ هکتار با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌عنوان بزرگ‌ترین پهنه صنفی، صنعتی کشور در مدت ۵ سال اجرایی می‌شود و برای ۳۰ هزار نفر اشتغال‌زایی می‌کند. همین چند عدد نشان از بزرگی و جایگاه مهم این پروژه را دارد که سهم فراوانی در ایجاد اشغال دارد.

باتوجه‌به ظرفیت‌های بی‌نظیر ملایر در بخش‌های مبل و منبت، انگور و مرواربافی اجرای این پروژه قطعاً می‌تواند باعث تحول اقتصادی بزرگی در شهرستان ملایر شود و یدک کشیدن نام بزرگ‌ترین پهنه صنفی، صنعتی کشور خود گویای این امر است.

 ۴ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در ملایر تولید می‌شود

از دیگر پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن در هفته دولت امسال ملایر آغاز شد، گلخانه ۱۹.۶ هکتاری روستای کرتیل‌آباد است، طرحی که می‌تواند باعث رونق هر چه بیشتر بخش کشاورزی شهر جهانی انگور شود.

هر چند شهرستان تجربه تلخ کلنگ‌زنی گلخانه گنبد که نام بزرگ‌ترین گلخانه غرب کشور را با خود یدک می‌کشید را دارد که به گفته دادستان وقت استان همدان پنج میلیارد تومان هزینه برای جانمایی آن در نظر گرفته شد و تقریباً هدر داده شد؛ اما امید است این طرح به عاقبت آن گرفتار نشود و شاهد بهره‌برداری سریع‌تر این طرح برای تحول هر چه بیشتر صنعت کشاورزی در ملایر باشیم.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی ملایر با اجرای این شهرک برای ۸۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و سالانه ۴ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌آباد تولید می‌شود.

هتل چهار ستاره ظرفیتی مهم برای گردشگری

یکی از نیازهای شهرستان ملایر در حوزه گردشگری هتل است و باتوجه‌به برگزاری جشنواره‌های مختلف و حضور مهمانان مختلف در ایام مختلف سال همواره خلأ عدم وجود هتل در ملایر حس می‌شود و در هفته دولت امسال کلنگ ساخت یک هتل چهارستاره به زمین زده شد.

 «هتل چهارستاره آوا» به‌عنوان سومین هتل بزرگ شهرستان ملایر در روستای ازناو با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان، افزایش ۱۰۰ تخت به ظرفیت هتلینگ ملایر و اشتغال ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم، به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری شهرستان ملایر کلنگ‌زنی شد.

نهایی شدن یک مطالبه مهم

دیگر پروژه مهمی که در ایام هفته دولت ملایر کلنگ‌زنی شد فاز دوم عملیات تکمیلی دوبانده شدن محور ملایر به نهاوند بود، طرحی مهم در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای که در حوزه زیرساختی دارای جایگاه مهمی است.

تکمیل عملیات دو بانده شدن محور ملایر به نهاوند یکی از مطالبات اصلی مردمی در سال‌های اخیر به‌خصوص باتوجه‌به تصادفات فراوان و مرگبار بوده است.

 

در ایام این هفته همچنین به طرح‌های شهری و توسعه عدالت خدماتی نیز توجه شد و پروژه پارک و زمین چمن مصنوعی محله مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و وسعت ۶ هزار و ۵۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد و این پروژه را نیز می‌توان از مطالبات مهم مردم ملایر بخصوص ساکنین مسکن مهر باتوجه‌به جمعیت بالای ساکن در این منطقه دانست.

ملایر صاحب مرکز تجارت بین‌الملل مبل و منبت می‌شود

کلنگ‌زنی مرکز تجارت بین‌الملل ملایر از دیگر پروژه‌های مهم کلنگ‌زنی شده در این هفته بود که باتوجه‌به جایگاه بالای شهرستان ملایر در صادرات و تجارت خارجی بهره‌برداری از این پروژه بی‌نظیر می‌تواند منشأ اثر بسیاری مفیدی در شهرستان باشد.

این پروژه در زمینی به مساحت ۲۹ هزار مترمربع ساخته می‌شود و اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در این هفته توجه به مسئله ورزش و مطالبات ورزشکاران بخصوص بانوان با کلنگ‌زنی پروژه سالن ورزشی مختص به رشته‌های رزمی «شهید امنیت سرگرد پاسدار علی نظری» در مجموعه ورزشی سردار شهید حاج حسن تاجوک با مساحت ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار استانی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نشان داده شد.

کلنگ‌زنی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر با حضور وزیر بهداشت

در کنار تمامی این طرح‌ها یکی دیگر از پروژه‌هایی که در ملایر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر است.

ساخت بیمارستان قطعاً نقشی مهم در بحث بهداشت و درمان شهرستان دارد و کلنگ این طرح عظیم به گفته فرماندار ملایر با حضور وزیر بهداشت و درمان به زمین زده می‌شود.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها نشان از توجه دولت مردان و یادگاران رئیس‌جمهور شهید در ملایر را دارد که با برنامه‌ریزی مدون برای پیشرفت ملایر ریل‌گذاری لازم را انجام داده‌اند و باید گفت که کلنگ دو شهرک شهید رئیسی و خادم‌الرضا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تاریخ ملایر در دولت سیزدهم به زمین زده شد و فقط مصوبه شورای‌عالی معماری کشور برای آغاز کار در این طرح مانده است.

نباید فراموش کرد که آغاز هر عملیات اجرایی هر پروژه دارای پیش‌درآمدهای مهمی همچون رایزنی، برنامه‌ریزی، پیگیری، استعلام، بودجه و پیش‌بینی است که گاهی برای هر مصوبه جلسات فراوانی برگزار می‌شود که نبود آنان باعث شکست هر پروژه می‌شود و مدیران خوش‌فکر نقشی مهم در این امر دارند.

در هفته دولت امسال عملیات اجرایی پروژه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، بهداشتی، گردشگری، زیرساختی، کشاورزی، درمانی و ورزشی آغاز شد که نشان از دید همه‌جانبه برای توسعه شهرستان دارد.

در دوران دولت سیزدهم افق‌های بزرگی برای ملایر برنامه‌ریزی شد که هر کدام از آنها می‌تواند نقشه راه برای کار باشد و اکنون اتمام آنان به دولت چهاردهم واگذار شده است که با ادامه و تکمیل هر کدام از پروژه‌ها شاهد تحول در شهرستان ملایر خواهیم بود.

محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار