3. آبان 1403 - 12:02   |   کد مطلب: 33835
ملایری‌ها در دومین سالگرد شهید علی نظری بار دیگر سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشور خود در مراسم بزرگداشت این شهید مدافع امنیت نشان دادند که قدردان فداکاری‌های شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، دو سال از روز آشوب و هیاهوی خیابان‌های شهر که عده‌ای فریب‌خورده فریاد ضد نظام سر می‌دانند، گذشت.

روزی که گلوله اغتشاشگران کوردل بر سینه علی، پاسدار جوان ملایری نشست و هانیه ۸ماهه را بی‌پدر و جهان شهر ملایر را داغ‌دار جوان مدافع امنیت کرد، گذشت.

روزی که همکاران علی و مدافعان امنیت این شهر جانانه ایستادند و اجازه ریخته‌شدن خون از دماغ مردم را ندادند و امنیت شهر را فراهم کردند.

حال امروز دو سال از آن حوادث می‌گذرد و مردم ملایر قدردان مدافعان امنیت و شهید علی نظری هستند که جانانه و فداکارانه ایستاد و خیابان‌های شهر را با خون خود رنگین کرد تا بگوید جمهوری اسلامی حرم است.

ملایری‌ها در دومین سالگرد شهید علی نظری بار دیگر سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشور خود در مراسم بزرگداشت این شهید مدافع امنیت نشان دادند که قدردان فداکاری‌های شهدا هستند.

مسجد جامع ملایر از همان دقایق اولیه مملو از مردم در همه سنین از پیر جوان گرفته تا کودک و خردسال بود که بار دیگر آمده بودند تا نشان دهند که ارزش خون شهدا بالاتر از هر تفکری است.

مردم آمده بودند تا عنوان کنند که اگر امروز ما در امنیت کامل در شهر قدم برمی‌داریم به پاس رشادت‌های علی و همکاران او در هر رده نظامی و انتظامی است.
مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید مدافع امنیت علی نظری شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع ملایر برگزار شد و حضور معنادار مردم در این مراسم نشان داد که ملایری‌ها ارزش شهید و امنیت را بیش از هر مسئله دیگر می‌دانند.

 

* استاندار همدان: فرهنگ ایثار و شهادت اسلام را بیمه کرده است

استاندار همدان در این مراسم با اشاره به جایگاه شهدا و نقش آنان در امنیت آفرینی عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از صدر اسلام را بیمه کرده است.

حمید ملانوری شمسی به حضور پر شور مردم در مراسم‌های ویژه شهدا در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: امروز مردم با حضور خود نشان داده چه ارادتی به شهدا و مسیر آنان دارند و این امر در تفحص پیکر شهدا و حضور آنان در شهرهای مختلف به‌وضوح دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر و باب شهادت همچنان باز است، تصریح کرد: شهادت نصیب بندگان خاص و خالص خدا و کسانی که اهل معامله با خدا هستند، می‌شود.

استاندار همدان بیان کرد: مردم از ابتدای راه انقلاب پای آرمان‌های آن ایستاده و برای دفاع از انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، تصریح کرد: آخرین نمونه پایبندی مردم از مسیر انقلاب حضور در نمازجمعه پس از عملیات وعده صادق ۲ بود.

وی با بیان اینکه امروز قدرت ایران اسلامی از خون شهدا و رهبری امامین انقلاب و ایستادگی مردم ایران نشئت‌گرفته است، تصریح کرد: ایران به برکت خون شهدا یکی از قدرت‌های جهان است که در تصمیم‌گیری‌های مهم منطقه نقشی اساسی دارد.

ملانوری شمسی تصریح کرد: تجربه‌های دوران دفاع مقدس یک دانشگاه به‌تمام‌معنا برای ایران است و که مهم‌ترین پیام آن ایستادگی است.

وی با اشاره به تحریم‌ها و دشمنی‌های فراوان استکبار علیه ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر کشوری اگر تحت این تحریم‌های ظالمانه بود، تا الان فروپاشیده بود؛ اما ایران اسلامی به برکت خون شهدا و حضور مردم در میدان استوار به مسیر خود ادامه می‌دهد.

 

* «مجاهد گمنام» روایتی از کودکی تا شهادت شهید علی نظری

در این مراسم بزرگداشت تیزر مستند «مجاهد گمنام» پخش و پوستر این برنامه رونمایی شد و به در سالروز شهادت شهید علی نظری این مستند از شبکه‌های همدان، افق و مستند پخش می‌شود.

مداحی و نوحه‌خوانی علی پورکاوه پایان‌بخش مراسم دومین سالگرد شهادت شهید علی نظری بود و مردم ملایر از همان ابتدا با حضور پر شور خود عنوان کردند که «خیابان‎های شهر با نام علی امن است».

محمد گل محمدی

دیدگاه شما