نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. مرداد 1399 - 23:00   |   کد مطلب: 28745
مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با عید غدیرخم با نصب ۱۱ هزار پرچم با مضمون حضرت علی(ع) عید بزرگ امامت و ولایت را جشن گرفتند.

به گزارش ملایری‌ها؛ دبیر ستاد مردمی غدیر در همدان گفت: این ستاد امسال با راه اندازی پویش هر خانه یک پرچم،تحول چشمگیری برای زیبایی بصری این استان در روز عید غدیرخم فراهم کرده است.

مهدی صلواتیان افزود: در این پویش ۱۱ هزار پرچم با مضمون حضرت علی (ع)، توسط گروه‌های مردمی آماده شده و برای نصب بر سر در منازل و مغازه‌ها بین مردم توزیع شده است.

وی اظهار داشت: این پویش با هدف ترویج فرهنگ علوی، بزرگداشت فرهنگ غدیر و تعظیم شعائر مذهبی اجرا شد.

صلواتیان با بیان اینکه درصد هستیم جشن عید غدیر نسبت به سال های قبل باشکوهتر و به صورت گستردهتر برگزار شود افزود: نصب پرچم بر سر درب منازل و مغازه‌ها، همه افراد جامعه را متوجه فرا رسیدن ایام مذهبی و مناسبت‌ها خواهد کرد که در این راستا با اصناف، تشکل‌ها و فعالان فرهنگی در حاشیه شهر صحبت شده تا این کار در تمام نقاط شهر آغاز شود.

به گفته وی تمامی اقدامات اجرایی ستاد غدیر در قالب ۹ کمیته شامل علمی محتوایی، فضاسازی شهری، رسانه و فضای مجازی، پشتیبانی و خیران، خدمات اجتماعی، اطعام و افطار، مراسم، جشنواره و مسابقات، کودک و نوجوان فعایت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به سفارش اطعام و افطار روز غدیر در آیات و روایات، با کمک خیران و نیکوکاران تعداد ۱۱۰ پرس غذا بین نیازمندان توزیع می‌شود که با نصب بروشوری روی آن از فضایل امیرالمومنین ذکر شده است.

صلواتیان از تشکیل کمیته خدمات اجتماعی خبر داد و گفت: ارائه خدمات اجتماعی شامل حضور پزشک، مشاور خانواده و مشاور حقوقی در محلات توسط این کمیته انجام خواهد شد که به صورت رایگان به مناسبت عید غدیر خدماتی را به مردم ارائه دهند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های مردمی غدیر خم باید حرکتی در مسیر نشان دادن شخصیت، جایگاه و وجه تمایز امیرالمومنین علی (ع) و غدیر در جهان اسلام و بشریت باشد.

همه باید به پیام‌های غدیر عمل کنند

رییس بنیاد غدیر استان همدان نیز گفت: همه باید پیام غدیر را درک کنند، بشناسند و با توجه به مسوولیت و توانایی خود به پیام های آن عمل کنند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه جهان بشریت تشنه معارف غدیر و معارف علوی است اضافه کرد: بزرگداشت غدیر یعنی بزرگداشت فرهنگ علوی و همه باید در راستای بزرگداشت غدیر قدم بردارند.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: عید غدیر عید ولایت و سرپرستی انسان های شایسته بر امت اسلامی است و عید غدیر روز شادی، نشاط ، بالندگی و روز رسیدن به ارزش های اسلامی و اتحاد امت اسلامی است.

حجت الاسلام حسنی حلم با تاکید بر اشاعه و ترویج سنت های روز عید غدیر گفت: دید و بازدید، دادن عیدی، اطعام اقوام و دوستان، سرکشی به ایتام و بیماران از جمله آداب این روز است که شیوع ویروس کرونا مانع از این امر مهم شده اما با ارتباطهای مجازی می توان با تبریک عید این روز را گرامی داشت.

توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پُرس غذای گرم در همدان 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نیز گفت: به مناسبت عید غدیر بیش از ۵۰۰ هزار پُرس غذای گرم به همت مجموعه‌های مردمی تهیه و توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری افزود: تمام مراحل طبخ و توزیع غذا با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی و طبق ضوابط ستاد ملی کرونا صورت می‌گیرد.

 وی از مناسبت غدیر به عنوان عیدالله اکبر نام برد و گفت: امسال دستگاه های دولتی حاضر، ظرفیت های مردمی، هیأت‌های حسینی و تشکل‌های مذهبی دست به دست هم دادند تا در معیت بنیاد غدیر استان همدان عید غدیر متفاوتی را رقم بزنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تعامل شهرداری و دستگاه های زیرمجموعه آن را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: آذین بندی و نصب پرچم در خیابان های اصلی، نورافشانی در شب عید غدیر و به اهتزاز در آمدن پرچم مزین به نام امیرالمومنین (ع)، نشان دهنده جایگاه با ارزش امور فرهنگی و دینی در سیاست‌های برنامه‌ریزی مدیران این نهادها است.

حجت‌الاسلام نظیری از برگزاری مسابقات معرفت افزایی غدیر با عناوین مختلف از جمله مسابقه «پیمان ماندگار» خبر داد و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌های فرهنگی به فضای مجازی سوق داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطر نشان کرد: برگزاری بیش از ۸۰ کاروان شادی، بیش از ۱۲۰ اجرای سرود، جشن در فضای باز، نور افشانی مساجد در شب عید از جمله برنامه هایی است که با این اقدامات متنوع، شاهد تحول ارزشمند و شور و نشاط در برگزاری مراسم بزرگداشت عید غدیر هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار