29. شهريور 1403 - 8:59   |   کد مطلب: 33774
مسئول امور مساجد ملایر گفت: دشمنان از وحدت مسلمانان جهان هراس دارند و از همین رو به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا شمس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها» با اشاره به دیدار روز گذشته علمای اهل‌سنت و شیعه با مقام معظم رهبری گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان رهبری مسئله وحدت در امت اسلامی بود که آن را مورد تحلیل قرار دادند.
وی با بیان اینکه رسیدن به یک دین جهانی و فراهم‌کردن زمینه ظهور اهداف اصلی اسلام است، عنوان کرد: لازمه این امر اتحاد و وحدت در امت اسلامی است.
این روحانی ملایری با اشاره به احادیثی درباره وحدت مسلمان تأکید کرد: اهتمام به امور مسلمانان و دغدغه سایر مسلمانان مطالب مهمی است که در احادیث پیامبر دیده می‌شود.
وی وحدت را یک دید قرآنی و دید جهانی دانست و گفت: حضور مدیران حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه اهل‌سنت و شیعه در کنار هم و در دیدار بر رهبری خود حاوی نکاتی مهم و جلوه‌ای از وحدت امت اسلامی بود.
شمس به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره مسئله غزه اشاره و تصریح کرد: امروز اصلی‌ترین دغدغه جهان اسلام مسئله غزه و مسلمانان این منطقه است.
وی گفت: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و این رویکرد اصلی امامین انقلاب از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران است که نشان از جایگاه وحدت در امت اسلامی است.
مسئول امور مساجد ملایر افزود: دفاع از مظلومین غزه امروز باید از همه حنجره‌های مبلغین اسلام بیرون آید و مسئله نخست امروز جهان اسلام همان غزه است.
وی با اشاره به برخی اقدامات دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بیان کرد: دشمنان از وحدت مسلمانان جهان هراس دارند و از همین رو به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.
شمس تأکید کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری عنوان کرده‌اند کسانی که به بزرگان اهل‌سنت توهین می‌کنند شیعه انگلیسی هستند و باید به این امر توجه ویژه داشت.
وی گفت: دشمنان امروز برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را تشکیل دادند و ما باید دغدغه اختلاف را داشته باشیم و رویکردهای دشمن را به‌خوبی بشناسیم.
مسئول امور مساجد ملایر با اشاره به اقدام دشمن در به‌شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه در خاک ایران عنوان کرد: اقامه نماز بر پیکر شهید مهمان توسط مقام معظم رهبری و تشییع بی‌نظیر امت شیعه ایران اسلامی نشانی دیگر از وحدت در بین مسلمانان است.
وی تأکید کرد: امروز شیعیان ایرانی در کنار ایرانیان اهل‌تسنن در استان‌های کردستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با وحدت زیستی گذران امور می‌کنند و منشأ اختلافات از خارج از کشور است.
شمس گفت: در تاریخ به‌خوبی دیده شود هرگاه دشمنان از اتحاد و وحدت مسلمانان هراس پیدا کردند دست به ترور فیزیکی و ترور شخصیت بزرگان و ترور فکری و عقیدتی جامعه زدند.
وی تأکید کرد: امروز نیز دشمنان این اقدامات در دستور کار خود قرار داده‌اند و باید به‌خوبی به این امر توجه داشت و از ایجاد تفرقه جلوگیری و به‌سوی وحدت حرکت کرد.
انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار