نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. مهر 1396 - 8:02   |   کد مطلب: 23751
به مناسبت سالگرد شهادت همدانی؛
مراسم نسیم شعر و خاطره در ملایر برگزار شد
آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی با عنوان نسیم شعر و خاطره در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ این مراسم که به همت کانون بسیج هنرمندان ملایر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج سپاه ناحیه ملایر برگزار شد و جمعی از خانواده شهدا، بسیجیان و هنرمندان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ داود ابراهیمی فرمانده سپاه ناحیه ملایر ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج حسین همدانی به حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تداوم راه شهیدان تأکید کرد.

در ادامه سرهنگ عزیزی یکی از راویان دفاع مقدس و همرزم شهید همدانی به روایت  ابعاد شخصیتی این شهید عزیز پرداخت و در پایان از تعدادی از خانواده های معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

شهید حاج حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بوده و از سال 1359 در جنگ تحمیلی علیه ایران شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه کرمانشاه بود و بعدها مدتی فرمانده لشکر انصارالحسین همدان شد. همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بوده است.

سرلشکر همدانی ارشدترین مقام سپاه پاسداران است که به دلیل هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر او در دوران دفاع مقدس مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دستان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا شده است.

وی در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه نقش به سزایی ایفا نمود و سرانجام در تاریخ 16مهر 1394 حین انجام مأموریت مستشاری و مشاوره نیروهای ارتش سوریه در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعشی به شهادت رسید. اخلاق نیکو و مردم مداری از خصیصه های بارز شخصیتی این شهید گرانقدر به شمار می رود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار