نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. تير 1394 - 14:29   |   کد مطلب: 15881
داعش یکشنبه شب، در ایامی که تا عید سعید فطر زمان زیادی فاصله ندارد، با چندین حمله تروریستی در بغداد جوی خون براه انداخت؛ این حملات گسترده تنها 48 ساعت پس از آن رخ داد که این گروه تروریستی در فرمان جدیدی برگزاری نماز عید فطر را برای اهالی موصل ممنوع کرد.
به گزارش ملایری ها ایرنا نوشت:داعش یکشنبه شب، در ایامی که تا عید سعید فطر زمان زیادی فاصله ندارد، با چندین حمله تروریستی در بغداد جوی خون براه انداخت؛ این حملات گسترده تنها 48 ساعت پس از آن رخ داد که این گروه تروریستی در فرمان جدیدی برگزاری نماز عید فطر را برای اهالی موصل ممنوع کرد.

منابع امنیتی عراق از جمله پلیس بغداد در گزارشی به السومریه نیوز، آمار تلفات یکشنبه شب پایتخت را با احتساب انفجار 4 خودرو بمب گذاری شده، یک انفجار انتحاری و یک بمب، 15 کشته و 25 زخمی اعلام کردند، اما منابع رسمی، از کشته شدن دستکم 27 نفر و زخمی شدن حدود 60 نفر خبر دادند.
حملات روز یکشنبه، پایتخت عراق را پس از یکی دو هفته نسبتا آرام ، ملتهب کرد و آخرین مورد آن نیمه شب یکشنبه(ساعت 24) رخ داد.

یک منبع در عملیات بغداد به الفرات نیوز گفته که تنها در یک حمله بمب گذاری در منطقه الشعب در شمال شرق بغداد 11 نفر کشته و 23 نفر زخمی شدند و دقایقی بعد در فاصله 500 متری محل انفجار اول، یک فرد انتحاری کمربند انفجاری خود را منفجر کرد؛ آمار انفجار دوم اعلام نشده و منبع یاد شده، گفته که انفجار دوم تلفات را افزایش داده است.

در کاظمین نیز در اوایل یکشنبه شب یک انفجار رخ داد که حاصل آن در نهایت 8 کشته و بیش از 20 زخمی بود.

حمله تروریستی دیگر در میدان عدن، در ورودی جنوبی کاظمین رخ داد؛ یک خودرو بمب گذاری شده که در کنار خیابان پارک شده بود، در ساعت پر تردد این منطقه منفجر شد؛ گفته شده در این انفجار نیز دستکم 5 نفر کشته و 19 نفر نیز زخمی شدند.

منطقه الاسکان در غرب بغداد نیز شاهد یک حمله تروریستی بود که طی آن سه نفر کشته و حدود 10 نفر دیگر هم زخمی شدند؛ این خودرو در نزدیکی بیمارستان کودکان این منطقه منفجر شد.

منطقه البنوک، در شمال شرق بغداد نیز مورد حمله تروریستی قرار گرفت که منابع رسانه ای یک کشته و 8 زخمی برای این حمله ثبت کردند.

در منطقه التدبیر در الطارمیه در شمال بغداد نیز یک بمب کنار جاده ای منفجر شد و گفته شده دو غیر نظامی بر اثر آن زخمی شده اند.

همچنین از آمار تلفات برخی حوادث یکشنبه شب هنوز گزارشی دریافت نشده است، بطوری که منابع محلی از انفجار یک بمب چسبان به خودرویی در سیطره (ایست و بازرسی) العطیفیه در نزدیکی کاظمین در شمال بغداد، خبر دادند که گفته شده منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از عراقی ها شده است. از تعداد تلفات این حمله گزارشی منتشر نشده است.

اما از طرفی، در همین شب یک خودرو بمب گذاری شده در شهرک صدر در شرق بغداد توسط نیروهای امنیتی به موقع شناسایی و متلاشی شد و از خسارات انسانی و مالی آن جلوگیری به عمل آمد.

حملات تروریستی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هر سال در عراق و با نزدیک شدن به عید سعید فطر شدت می گیرد و تلفات این حملات نیز بسیار زیاد است، بویژه آنکه عراقی ها این شبها در بازارهای پرازدحام جهت خرید شب عید تردد می کنند.

مسوولان امنیتی عراقی از همین رو یکشنبه شب، سراسر خیابان کراده داخل مرکز (رصافه) بغداد را مسدود کرده و از ورود خودروها به این خیابان جلوگیری کردند؛ این منطقه نیز از مناطق شلوغ و پر تردد خرید بغداد محسوب می شود.

همچنین انفجارهای یکشنبه شب منطقه الشعب، مردمی را که برای خرید شب عید به این خیابان پر ازدحام آمده بودند، هدف قرار داد.

حملات یکشنبه شب به مردم روزه دار بغداد، تنها دو روز پس از اعلام داعش مبنی بر حرام بودن جشن و نماز عید فطر و تهدید اهالی مناطق تحت اشغال خود به مجازات های سنگین در صورت تمرد از این فرمان، صورت گرفته است.

عراقی ها معتقدند که گروه تروریستی داعش یک گروه کاملا ضداسلامی است که به نام دین در حال تخریب و ضربه زدن به آن است و عملا علیه اسلام قیام کرده است. این گروه طی یک سال گذشته همه نمادها و آثار فرهنگی و تاریخی مرتبط با اسلام، از جمله مساجد، حسینیه ها و حتی قبور پیامبران را در استان نینوی و مرکز آن موصل نابود کرده و نیز تعدادی از روحانیون اهل سنت را در این مناطق به دلیل سرپیچی از دستورات ضد دینی و غیرشرعی خود اعدام کرده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار