نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. ارديبهشت 1394 - 18:47   |   کد مطلب: 15280
عضو کمیسیون عمران گفت: جوانان ما پست نمی‌خواهند، کار می‌خواهند. فرصت می‌خواهند که حق طبیعی آنها است، جوانان ما می‌خواهند به عنوان سرباز به کشورشان خدمت کنند.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها ، علی نعمت چهاردولی در جلسه علنی امروز یکشنبه (6 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه رجب، تولد امام علی (ع) و گرامیداشت هفته کارگر، همچنین روز معلم گفت:‌ در ابتدای سخنان خود لازم می‌دانم برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای آرزوی موفقیت کرده و اعلام نمایم که ما حاضر نیستیم حتی یک قدم از حقوق ملت ایران که با خون شهدا، جانبازان و ایثارگران عجین شده است، عقب نشینی کنیم. ما معتقدیم که لغو تحریم‌ها به یکباره باید صورت پذیرد و جز این پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اعتراض به تهاجم عربستان به خاک یمن گفت: حملات یک ماه گذشته آل سعود را محکوم نموده و به سازمان ملل، همچنین یونیسف تاکید می‌کنم که ارسال مواد غذایی و دارویی را آزاد نمایند.

وی با مخاطب قرار دادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این چگونه اقتصاد مقاومتی است که اجرا می‌شود؟ هر روز شاهد کاهش تعرفه کالاهای وارداتی هستیم که در داخل کشور تولید می‌شوند. آیا تعطیلی ذوب آهن‌ها کافی نیست که حالا نوبت به منسوجات نبافته رسیده است؟‌ این چگونه مشکلی است که با تولید و صنعت کشور وجود دارد؛ این حمایت دولت از تولید داخلی کی می‌خواهد محقق شود؟ بحث اشتغال کی قرار است عملیاتی شود؟ تا کی چشمان خود را ببندیم و هدررفت علم، قدرت، توانایی و پتانسیل‌های کشورمان باشیم؟

عضو کمیسیون عمران در ادامه گفت: جوانان ما پست نمی‌خواهند، کار می‌خواهند. فرصت می‌خواهند که حق طبیعی آنها است، جوانان ما می‌خواهند به عنوان سرباز به کشورشان خدمت کنند. جوانان ایران اسلامی می‌خواهند ابتکار و نوآوری داشته باشند، خانه و زندگی تشکیل دهند.

وی در ادامه گفت: جوانان ما می‌خواهند سربار نباشند؛ راه این کار راه‌اندازی مجدد شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است؟ دولت بگوید تاکنون چه اقدامی در این راستا انجام داده است؟ قطعا پاسخ خواهند داد که بانک‌ها همراهی و همکاری انجام نمی دهند. حال سوال اینجاست مگر بانک‌ها زیر نظر بانک مرکزی فعالیت نمی‌کنند و بانک مرکزی زیر نظر وزیر اقتصاد و شورای پول و اعتبار نیست؟ چرا هیچ اقدامی در این حوزه انجام نمی‌گیرد؟ مگر قرار نشد سود بانک‌ها کم شود،‌ مگر قرار نشد تسهیلات و سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد؟ واحدی که دچار رکود شده محصولات مشابه تولید خارج آن با یک سوم قیمت با تسهیلات 28 تا 32 درصد وارد کشور می‌شود، چگونه باید فعالیت کند و در چرخه تولید به حیات خود ادامه دهد.

چهاردولی خطاب به نهاوندیان گفت: شما در دولت سابق معتقد بودید که چرا قانون بهبود محیط کسب و کار اجرایی نمی شود. آن دولت کوتاهی کرد، چرا در این دولت قانون بهبود کسب و کار اجرایی نمی‌شود؟

 

دولت به حقوق فرهنگیان بی‌اعتنایی نکند

نماینده مردم ملایر در مجلس با انتقاد از رویکرد دولت نسبت به وزارت آموزش و پرورش گفت: در آستانه هفته معلم باید از رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش باید سوال کنم که آیا تاکنون فرصت کرده‌اید که نگاهی به افزایش 14 درصدی حقوق دستگاه‌های دولتی داشته باشید و آن را با افزایش حقوق معلمان مقایسه کنید؟

وی در ادامه گفت:‌ حقوق کارکنان وزارت نیرو 500 تا 1.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، حقوق کارکنان قوه قضائیه 400 تا 1.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، حقوق کارکنان وزارت دارایی 500 تا 1.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، حقوق کارکنان وزارت نفت 1 تا 2 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، ولی حقوق معلمان و فرهنگیان بین 150 تا 400 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. چرا این بی‌عدالتی در حق وزارت آموزش و پرورش، معلمان و فرهنگیان انجام می‌گیرد. بی‌اهمیتی و بی‌اعتنایی نسبت به علم و تربیت، آموزش و پرورش تا کی باید ادامه پیدا کند؟/

منبع خانه ملت

دیدگاه شما

آخرین اخبار