نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. فروردين 1396 - 10:16   |   کد مطلب: 22051
خبر قتل طلافروش ملایر را می‌توان مهم‌ترین رویداد خبری در مردادماه 95 دانست.

به گزارش ملایری‌ها؛ سال 95 با تمام مسائل و اخباری که با خود به همراه داشت و گذشت و سال 96 جایگزین این سال شد. در این سال اخبار و رویدادهای متفاوتی در شهرستان ملایر رخ داد که در ایام نوروز آن‌ها را مرور می‌کنیم.

خبرسازترین رویداد در مردادماه 95 شهرستان را شاید بتوان قتل طلافروش ملایری مرحوم"تقی مرادی " دانست.

اوایل مردادماه گم‌شدن مرد طلافروشی به نام تقی مرادی 56ساله در شهرستان ملایر به پلیس اعلام شد و  24 ساعت بعد نیز جسد او  در کیلومتر 15 جاده ملایر همدان کشف شد.

سرقت از طلا فروشی در ملایر/صاحب طلا فروشی ناپدید شده است

 سارقان صاحب طلافروشی را از قبل شناسایی و با معرفی خود به‌عنوان مأمور نیروی انتظامی طلافروش را به حاشیه شهر کشانده و با گرفتن کلید مغازه‌اش را سرقت کردند.

قاتلان طلافروش ملایری قتلی مشابه نیز در یزد انجام داده و سرانجام در روزهای آغازین مهرماه در همدان دستگیر شدند.

مرگ سرانجام نزاع دو راننده ملایری

فرمانده انتظامی ملایر با اعلام این خبر بیان کرد: درگیری لفظی و مشاجره دو راننده سرانجام به مرگ یکی از دو راننده خاتمه یافت.

وی گفت: متهم علت اصلی ضرب‌وجرح راننده را نداشتن مهارت در کنترل خشم عنوان کرد که در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

خبر این دو قتل باعث ایجاد حواشی فراوانی در مردادماه در فضای مجازی برای نیروی انتظامی ملایر شد.

اعتراض به برگه های هدایت تحصیلی این بار در ملایر

پس از مصوبه شیوه جدید هدایت تحصیلی اعتراضات دانش آموزان پایه نهم به این مسئله در اکثر نقاط کشور را به همراه داشت.

در 11 مردادماه نیز دانش آموزان و والدین آنان با حضور در آموزش‌وپرورش ملایر به قانون جدید انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم اعتراض و خواستار بازنگری در آن شدند.

خانواده‌های دانش آموزان در حضور خود در این مکان خواستار تغییر رشته‌های انتخابی توسط برگه‌های هدایت تحصیلی شدند و اعلام کردند که چگونه ممکن است دانش‌آموزی با معدل بالای 19 به رشته‌های کار و دانش و یا فنی و حرفه‌ای برود.

رقابت قوی ترین مردان غرب کشور در ملایر برگزار شد

دومین دوره قوی‌ترین مردان غرب کشور با حضور 25 ورزشکار از 12 استان کشور و در سه وزن 90، 105 و 105+ کیلوگرم به میزبانی شهرداری ملایر در اوایل مرداد  برگزار شد.

این مسابقات به مناسبت یادبود شهید شاخص استان همدان در سال 1395 حاج رسول حیدری برگزار شد و نفرات شرکت‌کننده در پنج آیتم مختلف به رقابت پرداختند.

وقتی معدل ۲۰ دانش‌آموز روستایی ارزش نمره ۲ دانش‌آموز شهری را ندارد!

بی‌احترامی یکی از مسئولین آموزش‌وپرورش ملایر از دیگر رویدادهای حاشیه‌ساز در این ماه بود.

ماجرا ازآنجا آغاز می‌شود که فردی به اداره آموزش‌وپرورش ملایر مراجعه و اعلام می‌کند فرزندش معدل 20 دارد و با توجه به اینکه اهل روستا هستند، خواهان ثبت‌نام دریکی از مدارس شهرستان هستند.

متأسفانه یکی از مسئولان اداره آموزش‌وپرورش ملایر به این فرد اعلام می‌کند که «معدل 20 روستا به نمره 2 شهر هم ارزش ندارد» و این موضوع متأثرکننده است.

اعلام این خبر باعث موضع‌گیری حجت‌الاسلام آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: این بی‌حرمتی به‌شدت پیگیری می‌شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان موظف دفاع از حقوق حقه مردم بوده و این بی‌حرمتی‌ها به‌شدت دنبال می‌شود تا به حقوق اولیا و دانش آموزان آسیبی نرسد.

درخشش کاراته‌کاران ملایر با کسب 19 مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری

تیم کاراته ملایر به‌عنوان نماینده استان همدان مرداد ماه 95 در مسابقات کاراته قهرمانی کشور در سبك شوتوکان ISKF حضورداشته و با درخشش کاراته‌کاران ملایری موفق به 19 مدال رنگارنگ شد.

 

درگذشت مادر شهیدان مومنی و پدر شهید نظری شهید شاخص شهرستان در سال 95، افتتاح سرای اهل قلم و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی از دیگر رویدادهای خبری مهم در این ماه بود.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار