نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. مرداد 1395 - 15:05   |   کد مطلب: 19710
با حضور والدین و دانش‌آموزان انجام شد؛
اعتراض به برگه های هدایت تحصیلی این بار در ملایر
دانش آموزان و والدین آنان با حضور در آموزش و پرورش ملایر به قانون جدید انتخاب رشته دانش اموزان پایه نهم اعتراض و خواستار بازنگری در آن شدند.

به گزارش ملایری‌ها؛ اعتراض به شیوه جدید هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم این روزها باعث اعتراض بیشتر دانش آموزان و والدین آنان شده است.

در مصوبه جدید هدایت تحصیلی که در ماه‌های اخیر توسط شورای عالی آموزش‌وپرورش مصوب شد انتخاب رشته بر اساس 6 مؤلفه صورت می‌گیرد که این مؤلفه‌ها عبارت‌اند ازنظر دانش‌آموز که 10 درصد از کل امتیاز به آن اختصاص دارد، نظر والدین با امتیاز 5 درصد، نظر معلمان تمام دروس دوره اول متوسطه با امتیاز 10 درصد، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای با امتیاز 30 درصد، نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی با امتیاز 35 درصد و نظرات مشاور با امتیاز 10 درصد در نظر گرفته‌شده است.  

با توجه به این قانون دانش آموزان به همراه والدین خود  در ملایر برای اعتراض به این مسئله با حضور در  اداره آموزش‌وپرورش ملایر خواستار پیگیری این موضوع شدند.

خانواده‌های دانش آموزان در حضور خود در این مکان خواستار تغییر رشته‌های انتخابی توسط برگه‌های هدایت تحصیلی شدند و اعلام کردند که چگونه ممکن است دانش‌آموزی با معدل بالای 19 به رشته‌های کار و دانش و یا فنی و حرفه‌ای برود.

والدین این دانش آموزان با درخواست از وزیر آموزش‌وپرورش خواستار بازنگری در این قانون شده و بیان کردند که چرا دو روز قبل از ثبت‌نام برگه‌های هدایت تحصیلی به دست دانش آموزان برسد.

  برخی از دانش آموزان نیز که در آموزش‌وپرورش ملایر حضور داشتند با اعتراض به وضعیت برگه‌های هدایت تحصیلی خواستار بازنگری در این انتخاب رشته‌ها شدند.

یکی از والدین نیز با اشاره به معدل بالای فرزندش بیان کرد: تمامی نمرات فرزند من بیست بوده و فقط یکی از نمرات آن 19 است و چرا فرزند من باید به رشته فنی و یا کار و دانش برود.

وی افزود: طبق قانون انتخاب رشته اجباری نبوده ولی دانش آموزان به‌اجبار باید در این رشته‌ها ثبت‌نام کرده و یا در مدارس غیرانتفاعی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه چگونه من می‌توانم فرزندم را به مدرسه غیرانتفاعی بفرستم بیان کرد: نمایندگان مجلس باید به این مسئله ورود کرده و این قانون را اصلاح کنند.

یکی از دانش آموزان هم با بغضی در گلو جلوآمده و بیان کرد: من از اول ابتدایی معدلم بیست بوده است و همواره شاگرداول بوده‌ام اما اکنون در برگه هدایت تحصیلی من رشته‌های فنی را نیاورده‌ام و باید به رشته فنی بروم!

وی گفت: من از همه مسئولین خواستار رسیدگی به این مسئله بوده و من درس‌خوانده‌ام که به رشته تجربی بروم نه اینکه در این رشته‌ها حضورداشته باشم.

یکی دیگر از والدین نیز با نشان دادن سه هدایت تحصیلی بیان کرد: این سه دانش‌آموز همگی دارای معدل بالای 19 بوده ولی در برگه هدایت تحصیلی عنوان‌شده که باید در رشته فنی حضورداشته باشند.

وی افزود: بر چه اساسی این قانون تصویب‌شده باید در مقابل دانش آموزان پاسخگو باشند فرزند من علاقه‌مند به رشته تجربی است و قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارد نه رشته‌های فنی.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان نیز بیان کرد: دختر من با معدل 19.80 باید در کار و دانش باشد و این چگونه ممکن است.

اکثر والدین حاضر در آموزش‌وپرورش با نشان دادن معدل دانش آموزان خود  به وضعیت هدایت تحصیلی اعتراض داشتند و از مسئولین خواستار رسیدگی به این مسئله داشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار