11. شهريور 1403 - 9:15   |   کد مطلب: 33738
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردار ملایر خبر داد:
خدمت به زائران حسینی افتخار نیروهای شهرداری
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردار ملایر گفت: باتوجه‌به برپایی موکب بوستان معلم نیروهای شهرداری ملایر صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی و پاک‌سازی محوطه بوستان و محل استقرار زائرین بودند.

به گزارش پایگاه خبری ‌تحلیلی «ملایری‌ها»؛ مهدی بهرامی با اشاره به اقدامات شهرداری ملایر در راستای پذیرایی از زائران حسینی در ایام پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین را یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراسم مذهبی جهان اسلام است.

وی گفت: اربعین بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان جهان است و در این ایام بسیاری از عاشقان امام حسین(ع) به‌منظور ابراز ارادت به خاندان اهل‌بیت(ع) عازم کربلا می‌شوند، از همین رو سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری هرسال برای هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسم اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردار ملایر با بیان اینکه شهرداری‌ها از نهادهایی هستند که سهم قابل‌توجهی در خدمت‌رسانی به زائران دارند، افزود: از ابتدای محرم فضاسازی معنوی شهر با نصب بیش از ۳۵ المان متناسب با آیین عاشورایی، نصب بیش از ۵ هزار متر ریسه مشکی، هزار و ۴۰۰ عدد پرچم مناسبتی، کتیبه‌های منقش به نقوش محتوایی انجام شد.

وی افزود: اهتزاز پرچم‌های سیاه در میدان انقلاب، تپه پرچم مجموعه بام ملایر و مبادی ورودی شهر باهدف ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان از دیگر اقدامات شهرداری در راستای ایجاد تغیر فضای مناسبتی شهر بود.

بهرامی با اشاره به نصب بیش از ۲۰۰ عدد لایت باکس منقش به نام مبارک حضرت اباعبدالله(ع) در بلوارهای پر تردد شهر ملایر به نام مبارک حضرت اباعبدالله(ع) گفت: غبارروبی و سیاه‌پوش کردن مساجد بوستان‌ها، رفع نقص، تجهیز و نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی، سینک‌های ظرف‌شویی، رفع نقص سیستم خنک‌کننده و تکمیل تجهیزات مساجد بوستان‌ها، رفت‌وروب و نظافت محوطه بوستان‌ها و بلوارها از جمله فعالیت‌های مهمی است که به همت نیروهای این سازمان از ابتدای محرم انجام شد.

وی به برپایی موکب پذیرایی از زائران در بوستان معلم اشاره کرد و گفت: این موکب امسال نخستین سال به‌عنوان محل استقرار یکی از موکب‌های اربعین جهت حضور زائرین حسینی اختصاص داده شد که اقدامات متعددی توسط نیروهای شهرداری ملایر در این موکب انجام شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردار ملایر افزود: به‌منظور پیشگیری از هرگونه وقفه در خدمت‌رسانی به زائران، افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی، حمام و آبخوری‌های این بوستان در دستور کار قرار گرفت و تعداد نگهبانان و پاکبانان سرویس‌های بهداشتی و مسجد این بوستان افزایش پیدا کرد که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی و پاک‌سازی محوطه بوستان و محل استقرار زائرین بودند.

وی گفت: عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) دل‌های ما را به هم نزدیک می‌کند و امیدواریم هر ساله بتوانیم در این ایام به زائران امام حسین(ع) خدمت کنیم و موجبات رفاه زوار اربعین حسینی را فراهم سازیم.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار