6. شهريور 1403 - 9:38   |   کد مطلب: 33729
مدیرعامل تعاونی دامداران ملایر:
کارخانه کنسانتره دامی از نیازهای ملایر است
مدیرعامل تعاونی دامداران ملایر گفت: کارخانه کنسانتره دامی از نیازهای دیگر تعاونی دامداران شهرستان ملایر است که این تعاونی در صورت صدور مجوزها آمادگی راه‌اندازی آن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ مرتضی عظیمی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های تعاونی دامداران شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات این تعاونی برای ملایر گفت: تعاونی دامداران ملایر باسابقه ۳۱ساله فعالیت از تعاونی‌های موفق در استان است.

 وی با اشاره به عضویت بیش از ۷ هزار نفر در تعاونی دامداران ملایر عنوان کرد: ۲۳ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک در شهرستان ملایر وجود دارد.

مدیرعامل تعاونی دامداران ملایر بیان کرد: دامداران سنتی یکی از نقاط قوت شهرستان هستند که اشتغال‌زایی بخش مهم از روستاها را به خود تخصیص دادند.

وی با بیان اینکه روزانه از ۴ ایستگاه شیرهای دامداران سنتی در ملایر جمع‌آوری می‌شوند، تصریح کرد: تولید شیر ملایر بیش از ۲۰۰ تن است.

عظیمی با اشاره به اشتغال ۳۰ پرسنل مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم عنوان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ تن بذر ذرت علوفه‌ای در بین دامداران توزیع شده است.

وی بیان کرد: در سه ماه اخیر بازار شیر رکود فراوانی داشت و با کمک کارخانه‌ها توانستیم شیر جمع‌آوری‌شده را خشک کنیم و به کشورهای پاکستان و عراق و سوریه صادرات کنیم.

مدیرعامل تعاونی دامداران ملایر با بیان اینکه این اقدام برای نخستین‌بار در شهرستان انجام شد تصریح کرد: در تلاش هستیم که خود تعاونی کارت بازرگانی دریافت کرده صادرات را به‌صورت مستقیم انجام دهد.

وی بیان کرد: به طور متوسط در این سه ماه هفته‌ای ۲۵ تن شیرخشک تولید شد و در مجموع بیش از ۵۰۰ تن شیرخشک و صادر شد.

عظیمی با اشاره به نیازهای دامداران ملایری عنوان کرد: باتوجه‌به حجم بالای تعداد دام، نیاز به داروخانه و کلینیک دامپزشکی از مهم‌ترین خواست‌های دامداران این تعاونی است.

وی افزود: کارخانه کنسانتره دامی از نیازهای دیگر تعاونی دامداران شهرستان ملایر است که این تعاونی در صورت صدور مجوزها آمادگی راه‌اندازی آن را دارد.

مدیرعامل تعاونی دامداران ملایر به راه‌اندازی کلنگ‌زنی واحد عرضه میدان دام ملای اشاره کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی برای بسته‌بندی گوشت قرمز، ماهی و مرغ از دیگر نیازهای شهرستان است.

انتهای خبر/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار