نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. فروردين 1399 - 8:59   |   کد مطلب: 28066
رئیس اداره منابع طبیعی ملایر خبر داد
افزایش مساحت جنگل دست کاشت ملایر به ۱۱۳۲ هکتار ‏
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه مساحت جنگل های شهرستان ملایر ۵۷۱۲ هکتار ‏است، گفت: از این میزان ۶۷۲ هکتار جنگل دست کاشت است.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ علی ده ‌پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همزمان با روز درختکاری به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و با همکاری اداره منابع ‌طبیعی و آبخیزداری ملایر مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در بام ملایر برگزار شد که با احتساب جنگل کاری ۴۶۰ هکتاری از سهمیه هزار هکتاری استان، کل مساحت جنگل دست کاشت این شهرستان به ۱۱۳۲ هکتار افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مراسم انواع درختان کاج، سرو نقره ای، زبان گنجشک و توت کاشته شد، افزود: در ماه گذشته نیز احداث جنگل دست کاشت پیامبر اعظم(ص) در کنار دریاچه کوثر به وسعت ۴۰ هکتار با مشارکت شهرداری ملایر انجام گرفت.

ده پهلوان یادآورشد: در حوزه آبخیزداری شهرستان نیز به منظور حفظ خاک، جلوگیری از ایجاد روان آب و سیلاب و شستشوی خاک، پروژه های آبخیزداری مانند بندهای رسوبگیر، ملاتی، گابیون و خشکه چین در حوزه گلپرآباد، طجرعلوی، بیغش و حوزه سد کلان در مجموع با اعتبار هفت میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در بخش دیگری بیان کرد: در طول سالجاری اصلاح و بازنگری نقشه ها به مساحت ۱۳هزار و ۲۲۰هکتار، اخذ سند اراضی ملی به مساحت ۳۳۷ هکتار، کاداستر اراضی ملی به وسعت ۴۳ هزار و ۷۰۵ هکتار و ۴۰۰ فقره پاسخ دهی به استعلامات داشته ایم.

وی از توسعه ۱۰۶ هکتاری جنگل‌های منطقه گلپر آباد ملایر خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۴ دستگاه آبشخوار نصب شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری ما شامل خشکه چینی، گابیون و بند خاکی با هسته رسی است، گفت: این پروژه ها در روستاهای طجر علوی، دائیلر و کوجک، حمزه لو سفلی و روستاهای حوزه سد کلان با موفقیت انجام شد.

ده پهلوان گفت: در ۱۵ اسفند ماه به مناسبت روز درختکاری با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ۱۰ هکتار عرصه زیر کشت نهال کاری قرار گرفت که با احتساب ۴۰ هکتار جنگل دست کاشت جدید پیامبر اعظم(ص) کل فضای سبز شهرستان ملایر به ۳۷۰ هکتار می رسد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار