نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. اسفند 1398 - 4:30   |   کد مطلب: 28062
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر از تولید سالانه بیش از ۲۸۰ تن انواع گیاهان دارویی در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدمهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت غلات است اظهار کرد: ۲۶ هزار هکتار از اراضی ملایر زیر کشت گندم دیم و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار نیز زیر پوشش گندم آبی قرار دارد.

وی اراضی زیر کشت جو دیم را نیز در شهرستان ملایر ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار دانست و گفت: اراضی زیر کشت جو آبی نیز ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی ملایر با بیان اینکه با توجه به وضعیت بارندگی در سال جاری پیش‌بینی می‌شود امسال محصولات خوبی داشته باشیم ادامه داد: در سال‌های اخیر توجه به کشت‌های کم آب‌بر  در ملایر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی ۱۰۶ هکتار از اراضی شهرستان را زیر کشت زعفران دانست و گفت: در این زمینه ۷۳ هکتار طی سال گذشته و ۳۳ هکتار نیز امسال زیر کشت زعفران رفته که در حال حاضر ۷۳ هکتار آن بارور و ۳۳ هکتار آن  غیرباررور است.

میرباقری با بیان اینکه از ۷۳ هکتار بارور محصول برداشت شده و اراضی غیر بارور برای سال‌های آینده بارور می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر ملایر در کشت زعفران رتبه اول استان را دارد.

وی با بیان اینکه از اراضی شهرستان ۳۰۰ کیلو زعفران برداشت شده است گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی ملایر اراضی آن برای کشت محصولاتی از جمله زعفران بسیار مناسب است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان ملایر از کشت ۱۴۸ هکتار گل محمدی در ملایر خبر داد و گفت: از این میزان  ۱۰۵ هکتار بارور و ۴۳ هکتار غیربارور است که این ۴۳ هکتار امسال کاشته شده است.

وی میزان برداشت گل محمدی در اراضی شهرستان را در سال جاری ۲۱۰ تن دانست و گفت: همه ساله با توجه به استقبال کشاورزان حدود ۳۰ هکتار به اراضی اضافه می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۸ از اراضی شهرستان زیر کشت انواع گیاهان دارویی است افزود: این گیاهان شامل نعنافلفلی، آویشن و بابونه است که با توجه به آب و هوای شهرستان میزان برداشت سالیانه تولیدات گیاهان دارویی شهرستان ۲۸۴ تن است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز حدود ۱۰ هکتار به این اراضی اضافه شده است گفت: ۵۵.۵ هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت پسته رفته که میزان آن طی امسال ۱۰ هکتار بود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان ملایر با بیان اینکه نیم هکتار از این اراضی بارور است خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم شاهد افزایش برداشت محصول پسته در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار