نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. اسفند 1398 - 9:46   |   کد مطلب: 28019
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر:
میوه شب عید ملایری‌ها در ۳۰ نقطه عرضه می‌شود
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر از مشخص شدن ۳۰ نقطه در سطح شهرستان در تمامی شهرها و بخش های تابعه برای عرضه میوه شب عید و فروش با قیمت مناسب خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر از مشخص شدن ۳۰ نقطه در سطح شهرستان در تمامی شهرها و بخش های تابعه برای عرضه میوه شب عید و فروش با قیمت مناسب خبر داد.

کامران زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پیش بینی اولیه ما برای تأمین سیب و پرتقال شب عید هر یک به میزان ۱۰۰ تا ۱۴۰ تن بوده و رایزنی و هماهنگی لازم برای جذب و خریداری کردن آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب و پرتقال بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار تومان متغیر است، اظهار کرد: به علت شیوع بیماری کرونا و آنفلوآنزا میزان مصرف میوه و سبزیجات در بین مردم افزایش داشته است اما قیمت ها در حال کنترل بوده و ما مدام بازرسی های میدانی داریم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه امسال به مناسبت عید نوروز به علت پیشگیری از شیوع کروناویروس به هیچ عنوان نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود، خاطرنشان کرد: قبل از این نیز ما به منظور حمایت و تقویت واحدهای صنفی قصد برپایی نمایشگاه را نداشتیم و تمام توان خود را روی تقویت واحدها و فروش های فوق العاده آنها گذاشته ایم.

زنگنه با اشاره به ثابت بودن قیمت شیرینی تا پایان سال، ادامه داد: کلیه اقلام اساسی چون قند، شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ تهیه شده و هیچ کمبودی نداریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به توزیع ۱۰۰۰ تن شکر طی یک ماهه گذشته بین فروشگاه ها و واحدهای صنفی برای عرضه به مردم ملایر، گفت: سهمیه اسفندماه نیز در این زمینه جذب می شود و جای نگرانی نیست.

وی از توزیع و عرضه گوشت منجمد به قیمت بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای رفاه، کوروش و تعاونی روستایی خبر داد و یادآور شد: مردم برای تهیه گوشت به هر میزان که بخواهند می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

زنگنه در بخش دیگری با بیان اینکه تاکنون واحد احتکارکننده مواد شوینده و ماسک در ملایر نداشتیم، یادآور شد: دیروز یک وانت نیسان که حامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده بوده و از اراک به سمت بروجرود حرکت می کرده است، در ملایر متوقف شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ماسک به علت زیاد شدن تقاضا و کمبود مواد اولیه برای تولید در سطح کشور موضوعی مبتلابه است، افزود: در ملایر داروخانه ها، کالاپزشکی ها و ابزار و یراق ها ماسک عادی و فیلتردار را عرضه می کنند.

زنگنه با اشاره به انجام گشت های بازرسی، اظهار کرد: قیمت ماسک ها بسته به نوع آنها بین ۳۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان متغیر است و بازرسان ما فاکتور خرید را رؤیت کرده و با قیمت فروش مطابقت می دهند، فروشنده ها باید سود کمی را روی قیمت خریداری شده اجناس کشیده باشند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما