نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. اسفند 1398 - 9:07   |   کد مطلب: 28011
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، ضد عفونی کردن خیابان‌ها و نقاط مختلف شهر ملایر از شنبه به همت شهرداری و با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید کتابی عصر شنبه در نشست ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ملایر افزود: معابر، خیابان‌ها، پایانه‌ها، میدان تره‌بار، پارک‌ها، ایستگاه قطار، ورودی و خروجی شهر، سرویس‌های بهداشتی و تمامی اماکنی که مردم در آن تردد دارند، روزانه ضد عفونی می‌شود.

وی خطاب به شهرداران تابعه، بخشداران و دهیاران تاکید کرد: نسبت به ضد عفونی کردن دیگر شهرهای تابعه ملایر و در صورت نیاز روستاها نیز اقدام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه تمامی اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان در حال انجام است اظهار داشت: اولویت مهم ما آرامش شهروندان، حفظ شرایط موجود و جلوگیری از شیوع کرونا است.

کتابی ادامه داد: تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در ملایر ثبت نشده و شهروندان بدون توجه به هرگونه شایعات، موارد بهداشتی را به جد رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پیک بیماری هفته جاری است و هفته سختی را پیش رو داریم، از مردم درخواست کرد: برای مدیریت درست شرایط و پیشگیری و کنترل شرایط موجود همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها، لغو تمامی مراسم‌ها، همایش‌ها، تعطیلی سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، امامزاده‌ها و مراکز مذهبی، لغو ملاقات بیماران تا پایان هفته جاری و تعطیلی مدارس تا دوشنبه را در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و تامین سلامت شهروندان عنوان کرد.

کتابی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌های سطح شهر و تشدید نظارت‌ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: با مراکز عرضه قلیان به شدت برخورد می‌شود و تا پایان هفته جاری برای حفظ سلامت شهروندان نمازهای جماعت در مساجد شهر برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعملی مبنی بر قرنطینه اعمال نشده تاکید کرد: اتوبوس‌های برون شهری به مقصد تهران نباید در قم توقف داشته باشند.

کتابی همچنین خواستار ضد عفونی کردن عابر بانک‌ها، پیشخوان‌های بانک و ادارات شد و بیان کرد: در صورت کشف اقلام بهداشتی و تقلبی نبودن آن، توزیع این اقلام با نظارت مرکز بهداشت انجام شود.

مراودات مبل و منبت با قم تعطیل

دادستان عمومی و انقلاب ملایر نیز گفت: تمامی مراکز عرضه قلیان باید بسته باشد، در غیر اینصورت با آنها برخورد می‌شود.

سعید احمدی‌فر از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست کرد: به وظایف خود در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا عمل کنند و تمامی مصوبات این ستاد باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت شهروندان نماز جماعت در مساجد شهر تا پایان هفته برگزار نخواهد شد و نسبت به تعطیلی تکیه امام رضا(ع) و تکیه ابوالفضل(ع) نیز اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر تاکید کرد: فعالان مبل و منبت ملایر باید مراودات خود را با قم قطع کنند و در شرایط کنونی هیچگونه نقل و انتقالی با این استان انجام نشود.

احمدی‌فر گفت: اتوبوس‌هایی که در مسیر قم و تهران تردد می‌کنند، نباید در قم توقف داشته باشند و در صورت امکان از محور ساوه تردد کنند؛ این یک دستور قضایی و لازم الاجرا است.

وی تاکید کرد: تمامی این اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و همه باید پای کار باشند تا کمترین آسیب را در این شرایط بحرانی داشته باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار