نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. اسفند 1398 - 8:59   |   کد مطلب: 27987
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در پی بارندگی‌های دو روز اخیر سد کلان ملایر سرریز کرد.

به گزارش ملایری ها؛ ، منصور ستوده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی دو روز گذشته در شهرستان همدان به میزان ۹۶ میلیمتر بارش باران و برف ثبت شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۸۳ میلیمتر بارندگی در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد اکباتان نیز ذخیره خوبی دارد گفت: این سد نزدیک به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب دارد که به میزان ۵۰ درصد پر است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ورودی آب به سد اکباتان برابر با ۱۵ متر مکعب در ثانیه است، از سرریز شدن سد کلان ملایر خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره این سد به ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسیده و ورودی آب به آن نیز برابر با ۸۷ هزار لیتر در ثانیه است.

ستوده ادامه داد: هم اکنون سرریز سد کلان به میزان ۲۰ هزار لیتر در ثانیه است که ۱۰ هزار لیتر در ثانیه هم از دریچه تحتانی در حال خروج از سد است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز طی دو روز گذشته ۱۰۷ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر مردم از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، سدها، تاسیسات آبی، تغذیه‌های مصنوعی و بندهای ذخیره آب بپرهیزند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان افزود: از آن جا که حاشیه رودخانه مسیل‌ها، سدها و تاسیسات آبی به شدت سست است از تردد در این مکان‌ها جدا خودداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار