نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. بهمن 1398 - 8:52   |   کد مطلب: 27973
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: شهر جهانی منبت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی کشور با دستِ پُر حاضر شد و غرفه این شهرستان در سالن خلیج فارس مخاطبان زیادی را برای بازدید داشت.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ملایر در حوزه مبل و منبت، مُروار بافی، صنایع دستی گِره‌چینی و سوغات در این نمایشگاه بین‌المللی حضور داشت.

وی افزود: شهرداری ملایر نیز برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، فضای سبز و سوغات این شهر همچون انگور و مشتقات آن، انواع کشمش و کلوچه حضوری فعال داشت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: با جهانی شدن صنعت مبل و منبت ملایر فرصتی مهیا شد تا با حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی، هنر صنعت مبل و منبت را به مهمترین بازارهای صنایع دستی و گردشگری کشور معرفی کنیم.

جلیلی حضور در نمایشگاه گردشگری تهران را نوعی بازاریابی و آشنایی با بازارهای هدف دانست و افزود: تمامی توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی ملایر از طریق توزیع بروشور، ارایه اطلاعات لازم و آدرس با همکاری فعالان بخش خصوصی در این حوزه معرفی شد.

وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و تولیدات ملایر در حوزه گردشگری و صنایع دستی به تورگردانان، دفاتر خدماتی مسافرتی و جامعه هتل‌داران و فعالان این حوزه ارایه شد گفت: سطح و جایگاه ملایر در حوزه گردشگری از این طریق باید ارتقا یابد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اظهار داشت: با توجه به جهانی شدن مبل و منبت ملایر نیاز بود با حضور در این نمایشگاه‌ بازاریابی خوبی داشته باشیم و با پشتیبانی از این صنعت، تولیدات این هنر صنعت را به خوبی معرفی کنیم.

جلیلی تاکید کرد: فعالان صنعت مبل و منبت که در اینگونه نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، باید آموزش‌های لازم را برای بازاریابی و معرفی محصولات، برقراری ارتباط با فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی و ارایه مشاوره‌های لازم فرا گیرند.

وی گفت: به طور قطع با آموزش ترفندهای تبلیغاتی و نوع برخورد می‌توانیم با حضور در مجامع و نمایشگاه‌های بین‌المللی و معرفی داشته‌یمان موفق شویم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، هتلینگ، افزایش خانه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدماتی مسافرتی باید تلاش کنیم و بتوانیم مسافران و گردشگران بیشتری را به شهر جهانی منبت جذب کنیم.

جلیلی همچنین حضور ملایر در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران را مثمرثمر دانست و ادامه داد: لوح ثبت جهانی منبت ملایر در کنار سه شهر دیگر جهانی ایران با حضور دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه رونمایی شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار