نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آبان 1396 - 16:43   |   کد مطلب: 23856
امام جمعه موقت ملایر گفت: تنها راهبرد ما این است که زیر بار مذاکره جدید با آمریکا و زورگویی های آنها نمی رویم، این انتظار ما از دولت و مجلس، پیام اربعین حسینی و حرف ملت ایران است.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا ؛ حجت الاسلام احد آزادی خواه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به صدور بیانیه کنگره آمریکا علیه ایران و زمزمه از سرگیری دوباره مذاکرات، افزود: نقشه آمریکا در مذاکرات جدید این است که سیستم موشکی ما را بگیرند.
وی با اشاره به بدعهدی های آمریکا، اظهار کرد: ارایه گزارش اخیر کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام، نشان می دهد که آمریکا همیشه دروغ می گوید و راهبرد مهم آنها اختلاف افکنی بین مردم و حاکمیت ایران است.
حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به اینکه رئیس جمهوری نیز مذاکره دوباره با آمریکا را نوعی دیوانگی عنوان کرده است، اظهار کرد: در روند مذاکرات و توافق برجام رهبر معظم انقلاب فرمودند من به آمریکایی ها خوش بین نیستم و امروز اگر در این رابطه ما به دولت، مسئولان و قوای سه گانه منتقد باشیم، این حق ما و شما است، اما انتقاد معنایش این نیست که به دامن دشمن پناه ببریم.
وی با اشاره به بدعهدی و نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: باقی ماندن 238 شخص و نهاد ایرانی در فهرست تحریم های سه گانه شورای امنیت سازمان ملل، تداوم نگرانی و تردید در بانک های بزرگ برای همکاری با ایران و اجرا نشدن تعهد کامل فروش حدود 200 فروند هواپیما به ایران، نشان می دهد که آمریکا هرگز اهل مذاکره نیست.
خطیب جمعه ملایر بیان کرد: در روز 13 آبان وظیفه هر فرد یک مشت گره کرده و سر دادن یک مرگ بر آمریکای مردانه است و هر کشوری که به فکر خیانت به ملت و نظام جمهوری اسلامی باشد، ما با آن مراوده و مذاکره ای نداریم.
حجت الاسلام آزادی خواه گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و دانش آموزان پیرو خط امام راحل(ره) و رهبری، انقلاب دوم بود و نشان داد که دانشجو همیشه بیدار و غیرتمند است و همواره به وجود دانشجویان افتخار می کنیم.
وی بیان کرد: امروز تشکل های دانشجویی با هر گرایش سیاسی، تا مادامی که از فرهنگ غنی انقلاب و اسلام دفاع کنند، از آرمان های شهدا و امام شهدا فاصله نگیرند و از هویت دانشجویی خود استفاده درست داشته باشند، مایه مباهات، افتخار و عزت برای انقلاب و نظام هستند.
وی با بیان اینکه عقبه سال 58 امروز در دانشگاه های ما وجود دارد و دانشجویان ما پیرو دین، اسلام، قرآن و ولایت فقیه هستند، افزود: لانه جاسوسی آمریکا آن روز تسخیر شد تا امروز آزادانه در صفوف نماز جمعه شرکت کنیم و دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم دوباره آن مستکبران و شیاطین به کشور ما راه پیدا کنند.
حجت الاسلام آزادی خواه خواستار حضور گسترده و پرشور همه اقشار مردم در راهپیمایی روز 13 آبان ماه شد و تاکید کرد: پیام روز 13 آبان مبارزه با هر شیطان روی زمین، همه مستبدان و مستکبران است و همه باید در این روز ضد استکباری و ضد آمریکایی حضور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امروز برخی تفکرها که نفوذی آمریکا هستند، به دنبال کمرنگ کردن روز 13 آبان هستند، بیان کرد: این مایه شرمساری است و باید مراقب شبکه نفوذی باشیم؛ چراکه طبق فرموده امام راحل(ره) بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم آمریکا از ما دست برداشته و می خواهد یک قدم برای ما بردارد.
امام جمعه موقت ملایر با تاکید بر اینکه هرگز نباید سلاح مبارزه با ظلم و استکبار را زمین بگذاریم، گفت: با توجه به اینکه آمریکا برجام ما را نقض کرد و ترامپ آن سخنرانی ابلهانه را در سازمان ملل کرد، حضور ما باید در روز 13 آبان مقتدرانه تر باشد، چراکه حقیقت مستکبران همین عهد شکنی و زورگویی است.
حجت الاسلام آزادی خواه به حضور گسترده مردم در همایش پیاده روی اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کار حسینی امروز ایستادگی در مقابل دنیای مستکبران است.
وی به حضور رئیسان جمهوری روسیه و آذربایجان در ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان اشاره کرد و گفت: ما امروز قائل به دیپلماسی وسیع هستیم و توسعه سیاسی می خواهیم و با هر کشوری که منطق گفتمان بلد باشد و توطئه علیه مردم ما نداشته باشد، اهل مراوده و مذاکره هستیم.
وی با بیان اینکه دیپلماسی ما باید تقویت و واکسینه شده باشد، گفت: در این رابطه رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری دولت دوازدهم به توسعه دیپلماسی، ارتباط و مراوده با کشورهای دیگر تاکید کردند و ما به کشوری که به عقایدمان احترام بگذارد، حرمت می گذاریم.
حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: آمریکا امروز در تلاش برای برقراری ارتباط عراق با عربستان است، در حالیکه ما این تصور را از حیدرالعبادی نداریم که زیر بار نقشه ضد انسانی آمریکایی ها برود، چراکه همدستی دولت عراق با عربستان دارای پایان شومی است.
وی همچنین بر لزوم اسلامی و دینی بودن فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: همه ما موظف هستیم که نگذاریم فرهنگ دینی و اسلامی ما از بین برود، چراکه ملیت و مذهب ما با فرهنگ وارداتی سازگار نیست و دنیای استکبار همواره به دنبال از بین بردن عقاید و فرهنگ غنی ما است و باید مراقب ریشه های این فرهنگ غنی باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار