نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1396 - 23:16   |   کد مطلب: 22847
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با بیان اینکه در بحث بیماری تب کریمه کنگو، 2 دستگاه اجرایی شامل دامپزشکی در حوزه مدیریت سلامت دام‌ها و شبکه بهداشت و درمان در حوزه مسائل درمانی بیماران، دخیل هستند، گفت: تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در شهرستان ملایر گزارش نشده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هم‌اکنون توسط اداره دامپزشکی واکسیناسیون دام‌ها در سطح شهرستان در حال انجام است، افزود: گوشت دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های ملایر تا 24 ساعت در پیش‌سردکن‌ها و در دمای بین یک تا 4 درجه نگهداری می‌شوند تا ویروس مربوطه کشته شود.

وی با بیان اینکه این بیماری از طریق گزش مستقیم کنه و یا خون و ترشحات حیوان و دام مبتلا به ویروس به انسان منتقل می‌شود، ادامه داد: در سطح کشور بیشترین آمار ابتلا به تب کریمه کنگو در سلاخ‌ها، کارگران کشتارگاه‌ها و قصاب‌ها بوده بنابراین به این افراد توصیه می‌شود کلیه موازین بهداشتی را رعایت کرده و در حین کار حتما از دستکش، ماسک، عینک و لباس مخصوص استفاده کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: شهروندان نیز باید از قصابی‌هایی گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند که مارک کشتارگاه و لیبل کشتار روی گوشت قابل مشاهده باشد.

ترکاشوند با تأکید بر اینکه حتما پس از خرید گوشت باید آن را 24 ساعت در یخچال و یا فریزر نگهداشت، گفت: شهروندان هنگام طبخ غذا از دستکش استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در همین رابطه برای بهورزان خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با بخشداران چهارگانه ملایر داشتیم تا به روستائیانی که گوشت مورد نیاز خود را از ذبح دام‌هایشان تأمین می‌کنند، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: روستائیان یا ذبح دام را به کشتارگاه‌ها بسپارند و یا در حین ذبح در منزل حتما از وسایل ایمنی و بهداشتی استفاده کنند و گوشت را تا 24 ساعت در یخچال نگهدارند تا ویروس از بین برود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار