نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. اسفند 1394 - 13:27   |   کد مطلب: 18415
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: در هفته منابع طبیعی 15 هزار نهال از گونه های متنوع در سطح شهرستان ملایر توزیع خواهدشد و با توجه به تعدد درخواست‌ها این تعداد با اخذ مجوز به 30 هزار اصله نهال افزایش خواهد یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌مروت امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر با اشاره به برنامه های اداره منابع طبیعی ملایر در هفته منابع طبیعی بیان کرد: در هفته منابع طبیعی برنامه های مختلفی در راستی ارتقا فرهنگ منابع طبیعی در ملایر اجرا خواهد شد.

وی افزود: دیدار با امام جمعه، نواختن زنگ سبز در مدرسه شاهد، جشن روز درختکاری، برگزاری کلاس های آموزشی  حفظ و حراست از منابع طبیعی از جمله برنامه های این اداره در هفته منایع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به توزیع 30 هزار اصله نهال در این هفته در شهرستان  ملایر اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی 15 هزار نهال از گونه های متنوع توزیع خواهد  شد و با توجه به تعدد درخواست ها این تعداد با اخذ مجوز به 30 هزار اصله نهال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: گردهمایی آبخیزداران و مرتع داران در روستای بیغش و تجلیل از مرتع داران برتر، برگزاری دوره های اموزشی ترویج فرهنگ منابع طبیعی و بازدید از آبخیزداری پریدر از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در ملایر است.

امیری با اشاره به آمار مراتع در شهرستان ملایر بیان کرد: از 321 هزار هکتار مساحت کل شهرستان ملایر 170 هزار هکتار اراضی ملی بوده که 132 هزار هکتار ان اخذ سند شده است.

وی با اشاره به وجود 138 هزار هکتار اراضی مرتعی در شهرستان ملایر  گفت: مراتع شهرستان ملایر در 210 سامانه عرفی پروانه صادر شده که از این تعداد 2 سامانه عرفی علی آباد و قلعه باغی متعلق به عشایر و مابقی سامانه عرفی روستایی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به آمار مراتع جنگلی در شهرستان ملایر بیان کرد: در شهرستان ملایر 5 هزار 712 هکتار مرتع جنگلی و جنگلی دست کاشت بوده که از ان 667 هکتار مراتع جنگلی دست کاشت است.

وی افزود: از کل مراتع جنگلی دست کاشت در شهرستان ملایر 167 هکتار در اختیار منابع طبیعی، 200 هکتار جنگل شاهد در اختیار دانشگاه ملی، 300 هکتار جنگل میرزا کوچک خان در اختیار شهرداری و 155 هکتار در حاشیه راه ها و 12 هکتار در بیجن آباد در اختیار اداره راه است.

امیری افزود: از مراتع جنگلی شهرستان ملایر که دارای آثار پوششی و جنگلی بوده در منطقه حفاظت شده لشگردر، حسین آباد، دره شیر و پلنگ و حسن آباد است.

وی با اشاره به بودجه سال 94 اداره منابع طبیعی شهرستان ملایر بیان کرد: 550 میلیون تومان بودجه به اداره منابع طبیعی که در بخش های جنگل، مرتع، آبخیزداری، و حمایت از آنان اختصاص داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر افزود: برای نهالستان ملایر نیز 250 میلیون تومان از اعتبارات ملی اختصاص داده شده که ان را برای شاسی بندی یک هکتار و افزایش تولید نهالستان ملایر اختصاص داده شده است.

وی گفت: نهالستان ملایر از سال 1367 اراضی روستای رضوانکده تاسیس شده ایت ظرفیت تولید یک میلیون اصله نهال را داشته ولی با توجه به عبور راه آهن از وسط این نهالستان و واگذاری بخشی از آن به پژوهشکده انگور ظزفیت تولید آن کاهش محسوسی داشه است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار