نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1394 - 20:16   |   کد مطلب: 15330
وزیر ورزش و جوانان می گوید اگر از انتقاد ها استقبال نکنیم جزو لمپن ها و فرصت طلب ها خواهیم بود.
کروش کارفرماست و ما کارگر او

به گزارش ملایری ها به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جمع پیشکسوتان فوتبال گفت:« همواره دوست داشتم در چنین جمعی حضور داشته باشم.در جمعی هستم که از کودکی دوست داشتم بسیاری از آنها را از نزدیک ببینم.» گودرزی با انتقاد از وضعیت کنونی فوتبال کشور گفت:« من نه تنها از انتقادات پیشکسوتان حمایت می کنم بلکه استقبال می کنم و عقیده دارم اگر به انتقاد ها گوش ندهیم جزو افراد لمپن و فرصت طلب خواهیم بود.»

گودرزی در مورد شرایط نامناسب فوتبال ایران گفت:« شرایط نامناسب این روزهای فوتبال ایران مربوط به امروز نیست بلکه به گذشته بر می گردد که با عوامل متعددی سبب شده که وضعیت کنونی فوتبال ایران به اینجا برسد.»وزیر ورزش و جوانان در مورد استفاده از عبارت لمپن توضیح داد:«لمپن یک کلمه مارکسیستی است و به افراد گفته می شود که جایگاه طبقاتی ندارند.این افراد حزب باد هستند و در همه شرایط در وضعیتی قرار دارند که به نفع آن‌ها است.»او در ادامه گفت:« وقتی دو فرد قوی به یکدیگر برمی‌خورند، یکدیگر را حذف خواهند کرد و حذف قوی‌ها به معنای رشد ویروس‌ها است. این شرایطی است که همه ما وارث آن هستیم و مطمئنا در یک بازه زمانی کوتاه رخ نداده است.» 

گودرزی در ادامه صحبت های خود درباره حمایت دولت و کمک به رفع نارسایی ها گفت:« بعضی افراد مخالف حضور و کمک دولت هستند.اگر دولت به عنوان نماینده مردم برای رفع نارسایی ها اقدام نکند،رشد این ویروس‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند.امثال آقای اسدی ها برای رفع نارسایی ها وارد فوتبال شدند که حذف و دفع می شوند. آن چیزی که برای فوتبال طراحی شده برای این ورزش مناسب نبوده و نتیجه‌اش چیزی است که شاهد آن هستیم. متاسفانه در این میان گاهی برخی از افراد وضعیت فعلی را به دخالت دولت و نهادهای قانونی ترجیح می‌دهند.»

وزیر ورزش ادامه داد:«برخی حضور و دخالت دولت،وزارت ها و نهادهای دولتی در ورزش را عامل ایجاد فساد می دانند.این افراد دولت را یک مجموعه بیرونی و نامحرم می دانند. انگار که باید منتظر باشیم تا نهادهای بیرونی برای ما تصمیم بگیرند ولی فراموش نکنیم این نهادهای بیرونی رای ما را می‌خواهند و در این میان یک رای ایران نیز برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.»

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما از فدراسیون‌ها و فدراسیون فوتبال درخواست کردیم که ریز صورتجلسه‌های مالی‌شان را ارائه دهند که هنوز هم موفق نشدیم شاهد این مساله باشیم. اگر در یک نظام سالم کار کنیم، هیچ نیازی نیست که بخواهیم مسائل مالی‌ مطرح شود چون اگر در یک نظام مالی سالم رخ دهد، همه چیز به صورت صحیح در اختیار مردم و رسانه‌ها خواهد بود.

گودرزی در ادامه صحبت‌هایش گفت:« واقعا دغدغه من هم مثل دغدغه همه شماست. اما نباید توسط بیگانه تحقیر شویم. برخی‌ها می‌آیند اما انگار که نظام برعکسی را شاهد هستیم و کارفرما را تحقیر می‌کنند. انگار نه انگار که او کارمند است و کسی دیگر کارفرما و ما توسط یک نفر گرفتار شده‌ایم.»

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:« بعد از جام جهانی فوتبال ما چه نتیجه‌ای پیدا کرده است و چه تفاوتی با جام جهانی‌های قبل داشتیم . من نه به عنوان یک مسئول بلکه به عنوان یک شهروند این سئوال را می‌پرسم که شرایط چه فرقی کرده است؟ اکنون رسانه‌ها ما را محکوم می‌کنند. اگر ما از جام جهانی 1978می‌خواستیم سالی یک پله پیشرفت کنیم، باید اوضاع بهتر از این می‌شد. من از برخی‌ها گلایه دارم که صحبت‌‌هایی را مطرح می‌کنند. اما این مساله مانند آن می‌ماند که ما از ترس مردم در آینده بخواهیم خودکشی کنیم. به ما تهمت ضد فوتبال بودن را می‌زنند اما من می‌گویم که وزیر ضد فوتبال نیستم و وزیر ضد فساد هستم. ظاهراً قرار است شعارهایی هم امروز در ورزشگاه آزادی سر داده شود. اما با این حجم وسیع پول، نمی‌توانیم پیشرفت آنچنانی را شاهد باشیم.»

او درباره حمایت از پیشکسوتان گفت:« آقای طاهری نماینده پیشکسوتان هستند.ایشان به دنبال یک ساختمان هستند تا جلسات پیشکسوتان در آنجا برگزار شود و تجربه هایشان را ارائه دهند.می خواهیم برای پیشکسوتان کارتی صادر کنیم تا آنها بتوانند در استادیوم‌ها جایگاه ویژه ‌و خوبی را داشته باشند. ما می‌خواهیم دو جلسه دیگر را با دستور جلسه مشخص داشته باشیم تا راهکاری برای تغییر و تحول پیدا کنیم.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار