نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1398 - 8:49   |   کد مطلب: 27776
سرانجام پس از درگیری و قتل سه نفر در دو طایفه روستای فروز ملایر، با پیش قدمی بزرگان خاندان و دولتی ها این مسئله ختم به خیر شد و به صلح و سازش رسید.

به گزارش ملایری‌ها؛ ماجرا از سال ۹۴ آغاز می‌شود که بر اثر یک اختلاف و درگیری کوچک در روستای فروز ملایر یک نفر به قتل می‌رسد. قاتل دستگیر و طی مراحل پرونده سرانجام مهرداد ملیانی به جرم قتل مطلب عبدالمحمدی قصاص می‌شود.

این درگیری و قتل باعث ایجاد اختلاف بین دو طایفه زندی و عبدالمحمدی می‌شود و اجرای حکم قصاص باعث می‌شود که اختلافات همچون آتش زیر خاکستر بوده، زبانه بکشد و درگیری جدیدی بین این دو خانواده پیش آید.

در نخستین درگیری پس از اجرای حکم قصاص چندین نفربر اثر تیراندازی زخمی شده و افراد زیادی نیز بازداشت می‌شوند.

اما این پایان ماجرا نبوده و سه ماه قبل نیز مجدداً درگیری در بین دو طایفه رخ می‌دهد و یک نفر از طایفه زندی و یک نفر از خاندان عبدالمحمدی به قتل می‌رسند.

یک اختلاف جزئی در بین این دو خانواده باعث شده که ۴ نفر جان خود را از دست بدهند و سرانجام با وساطت مسئولین و عزم و اراده این دو خاندان سرانجامی خوش به این پرونده داد.

پس از بخشش و گذشت این دو خانواده مراتب رضایت آنان نیز در دادسرا ثبت شد و امروز دو خانواده در منزل آقای عبدالمحمدی حاضر شدند شانه‌ به ‌شانه هم نماز خواندند و دست در دست هم صلح و سازش کردند.

سعید احمدی فر دادستان ملایر در حاشیه این مراسم صلح و سازش بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ و به دنبال یک اختلاف و درگیری فرزند آقای عبدالمحمدی کشته و امسال مهرداد ملیانی قصاص می‌شود.

وی به انجام نزاع یک روز بعد از اجرای حکم قصاص اشاره کرد و گفت: در این نزاع تعدادی با استفاده از اسلحه زخمی شده و افرادی هم بازداشت می‌شوند.

دادستان ملایر به ادامه‌دار بودن این اختلافات اشاره کرد و افزود: بازهم در پی این اختلاف درگیر پیش‌آمده و ۲ قتل دیگر به این پرونده اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: در یک مسئله جزئی که اختلاف اساسی نیز وجود نداشت، بسیاری در این پرونده دستگیر و چندین نفر به قتل رسیدند.

احمدی فر بیان کرد: دیداری با پدران این دو فرد مرحوم داشته و با توجه به شخصیت های این دو فرد و صمیمیتی بین آنان، نشان از وجود صلح و سازیش در بین آنان وجود داشت و در همین راستا تلاش شد که این امر انجام شود.

دادستان ملایر افزود: با تلاش بزرگان روستا و مسئولین شهرستان و اراده دو خانواده این صلح و سازش انجام شد و دو طایفه تصمیم گرفتند به مسائل قبلی خاتمه دهند.

دادستان ملایر بیان کرد: با تصمیم انجام‌گرفته از جانب دو خانواده و رضایت انجام‌شده تلاش می‌شود تا در خصوص جنبه عمومی جرم نیز کمک شود تا پرند خاتمه یابد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد باقر برقراری امام ‌جمعه ملایر نیز در این جلسه به سابقه خوش و نیک مردم روستای فروز اشاره کرد و گفت: شیطان به دنبال ایجاد کینه و دشمنی در بین مؤمنین و انسان‌ها است.

وی به ماجرای شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و گذشت پیامبر اعظم(ص) اشاره و تأکید کرد: پیغمر اسلام(ص) اسوه ما است و باید از آن در تمامی زمینه‌ها الگو گیری کنیم

امام‌جمعه ملایر گذشت را یکی از خصلت‌های نیک پیامبر عنوان کرد و افزود: گذشت و بخشش یک معامله با خداست و این اقدام دو خانواده الگویی برای همه است.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که دادستان نیز بیان کردند درخواست نهایت گذشت را در جنبه عمومی جرم داشته و امید است که اعمال شود.

قدرت الله ولدی فرماندار ملایر نیز با اشاره به وضعیت پرونده بیان کرد: پیش از اجرای حکم قصاص تلاش‌های زیادی انجام شد که قصاص صورت نگیرد اما این اتفاق رخ داد و امروز خوشحالیم که دو خانواده به جمع‌بندی رسیده‌اند.

وی گفت: امید است این گذشت و دوستی که بزرگان خاندان برایان پیش‌قدم بوده مورد توجه جوانان نیز قرارگرفته و شاهد دوستی این دو خاندان در روستا باشیم و تا ابد باقی‌مانده و پرونده بسته شود.

فرماندار ملایر با اشاره به تلاش های فراوانی برای ایجاد این سازش از طرف دولتی‌ها بیان کرد: این اقدام مردم روستای فروز می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد.

 

وی افزود: امید است برای جنبه عمومی این پرونده نیز در سریع‌ترین زمان با بهترین کیفیت مختومه شود.

 

انتهای پیام/ گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار