نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. شهريور 1398 - 21:14   |   کد مطلب: 27371
من از کودکی عاشقت بوده‌ام
من کودک حسینی ام/تصاویر
این روزها کودکان سرزمین من آنچنان با خشوع و خضوع خود رسم ادب به مقدسات محرم را نشان می دهند، که گویا بسیار جلوتر از سن و سالشان به بلوغ مذهبی رسیده اند و همراه با والدین در مجلس عزای حسین(ع) حضور می یابند.

به گزارش ملایری‌ها؛ این روزها که به روضه ها و مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) می رویم، کودکان، نوجوانان و جوانان بسیاری را می بینیم که به احترام ارباب لباس سیاه بر تن کرده اند؛ گاهی با زنجیره های کوچک و گاهی دیگر با دستانی کوچک سینه زنی می کنند.

آن طرف تر در میان دسته عزاداران احترام خاصی برای کودکان قائل شده اند، در ابتدا یا در وسط جمعیت هستند، حتی برخی والدین برای فرزندان خود طبلی به اندازه قد و قواره یشان تهیه کرده اند، این طرف کودکی بر طبل می کوبد و کودکی دیگر با نوحه سرایان و مداحان برای حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) همنوایی می کند.

چقدر زیبا می گویند یا حسین یا حسین یا حسین(ع)، شاید باورمان نشود که نوجوانان این قدر به درک، شور و شعور رسیده اند که وقتی اشک ماتم از گونه هایشان جاری می شود آن را با دست بر سر و صورت خود می کشند تا برکت اشک تمام چهره یشان را بپوشاند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار