نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. شهريور 1395 - 13:45   |   کد مطلب: 20021
بیست هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان صبح امروز(دوشنبه) در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر با حضور هنرمندان سراسر استان آغاز به کارکرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیین افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان با اهدای یک جلد کلام‌الله قرآن‌مجید به کارگردانان راه‌یافته به این جشنواره آغاز به کارکرد.

عبدالعظیم رضایی در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: مسائل فرهنگی از ویژگی‌های برجسته شهرستان ملایر بوده و بسیاری از هنرمندان ملایر به‌عنوان سرمایه‌های ارزشی استان و کشور شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های تئاتر بیان کرد: انتقال حس و ارتباط تماشاچی با داستان و  قصه از مهم‌ترین ویژگی‌های تئاتر است.

فرماندار ملایر گفت: هنر تئاتر از دیرباز در ایران با نقاله خوانی، پرده‌خوانی و تعزیه رواج داشته و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه با زبان هنر از طریق تئاتر بیان می‌شده است.

وی رشد تکنولوژی را باعث ضربه زدن به هنر تئاتر و سینما دانست و بیان  کرد: رشد تکنولوژی باعث کم‌رنگ‌تر شدن جایگاه تئاتر و سینما نسبت به گذشته شده است و  هنرمندان و آحاد جامعه باید در حفظ هنر تئاتر تلاش کنند.

غلامرضا جمالی زاده هم در این آیین با اشاره به حضور هفت نمایش در جشنواره تئاتر استان همدان بیان کرد: 15 نمایش آثار خود را برای حضور در این جشنواره اجرا کرده که هیئت‌داوران هفت نمایش آن را برای حضور در جشنواره انتخاب کرده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: استان همدان از استان‌های ثابت‌قدم در برگزاری جشنواره تئاتر سالیانه بوده و هنرمندان استان و بخصوص هنرمندان ملایر در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی از در بین آثار برگزیده جای دارند.

وی گفت: شهرستان ملایر با توجه به هنرمندان خوب و فعال این عرصه به‌عنوان پایلوت تئاتر کشور و استان همدان شناخته می‌شود.

جمالی زاده با اشاره به برنامه‌های جانبی بیست هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان بیان کرد: برگزاری نشست‌های ویژه تحلیل و بررسی نمایش‌ها و نقد کارشناسانه آثار، برگزاری نمایشگاه پنجاه سال خاطره و نشست ویژه کارشناسی تئاتر با حضور داوران جشنواره ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های جنبی در بیست هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان است.

وی با اشاره به اسامی داوران جشنواره بیان کرد: اردشیر صالح پور، مهران احمدی و علیرضا استادی داوران این جشنواره هستند.

نصرالله عبادی هم در این آیین گفت: اکنون درزمانی زندگی کرده که به هنر و تئاتر بهاداده می‌شود درحالی‌که درگذشته هنرمندان تئاتر را مطرب می‌خواندند.

پدر تئاتر استان همدان حضور بانوان در نمایش‌ها را از دیگر ویژگی‌های حال حاضر فعالیت در عرصه تئاتر دانست و بیان کرد: در سال‌های دهه چهل به‌زحمت می‌توانستیم که خانم را برای حضور در یک نمایش دعوت کنیم.

وی گفت: تئاتر زندگی بوده و از زندگی نشات می‌گیرد و برای هر کس شکل خاص خود را دارد.   

گفتنی است؛ در روز نخست این جشنواره دو نمایش نقره داغ از ملایر به کارگردانی بهرام حاج علی اکبری در مرکز آموزش هنر و حرکت سیال جنون از تویسرکان به کارگردانی وحید قلخانباز در مجتمع فرهنکی و هنری به اجرا در می‌آید.  

دیدگاه شما

آخرین اخبار