نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. اسفند 1394 - 14:53   |   کد مطلب: 18509
پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام در گروه 43 مهندسی امام علی(ع) ملایر با حضور مردم و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان ملایر تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام در گروه 43 مهندسی امام علی(ع) ملایر با حضور مردم و نیروهای نظامی  و انتظامی شهرستان ملایر به خاک سپرده شد.

این شهید والا مقام 21 ساله و در منطقه عملیاتی فاو و در عملیات ولفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمده که در آخرین جسنجوی نور تفحص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی در مراسم تشییع این شهید گمنام با اشاره به جایگاه رفیع شهدا اظهار داشت: انسان برای بررسی جایگاه خود فقط کافی است خود را با بالاتر از خود مقایسه کند.

وی افزود: امام خمیی(ره) با تمام عظمت و اقداماتی که برای پیروزی انقلاب انجام داده و شرق و غرب عالم را به لرزه انداخت در جمله‌ای تاریخی بیان داشتند که من در برابر شهدا و خانواده های آنان احساس حقارت می کنم.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: این جمله رهبر کبیر انقلاب اسلامی که در دوران پیروزی انقلاب اقداماتی انجام دادند که کل دنیا در برابر امام احساس حقارت کردند نشان از جایگاه رفیع شهدا دارد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات امام خمینی در دوران دهه فجر 57 بیان کرد: در روزی که بختیار اعلام حکومت نظامی کرده بود امام با شجاعت فتوای شکستن آن را دادند که خیلی ها به امام خرده گرفته و گفتند این اقدام حمامی از خون به راه خواهد انداخت ولی بعدا مشخص شد که این حکومت نظامی برای بمباران محل استقرار امام و دستگیری یاران آن بوده است.

مغیثی افزود: امام خمینی(ره) در دوران پیروزی انقلاب همواره بر خدا تکیه داشته و هیچگاه حاضر نشد به یکی از قدرت های دنیا وابستگی داشته باشد.

وی گفت: این امام با این همه عظمت که دنیا را به لرزه درآورده اینگونه جمله ای درباره شهدا به کار می برد که نشان از جایگاه والای انان را دارد.

امام جمعه نهاوند همچنین با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) بیان کرد: جایگاه حضر زهرا به قدری رفیع است که امام زمان(عج) ایشان را الگو و اسوه خود معرفی کرده اند.

وی گفت: یکی از ابعاد و خصلت های بزرگ حضرت زهرا(س) صبر و استقامت در برابر وظایف و اعمال بوده که در سخترین دوران زندگی  هیچ گاه گلایه ای نکرند.

مغیثی گفت: ولایتپذیری و اطاعت از ولی زمان خود نیز از دیگر ویژگی های حضرت زهرا(س) بوده و ما همواره باید پیرو آن بزرگواران باشیم.

وی گفت: امروز مهمترین وظیفه ما پیروی از روش ها و اعمال اهل بیت بوده و فقط صرفا برپایی عزاداری و مجلس برای ائمه کافی نمی باشد.

امام جمعه نهاوند گفت: جامعه ما باید به ارزش ها عمل کند و ما انگونه که شایسته است به دستورات قرآن و اهل بیت عمل نکرده ایم.

این شهید گلگون کفن آخرین شهید از کاروان 11 شهید گمنام در استان همدان بوده که در در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در نقاط مختلف استان همدان به خاک سپرده شده اند.

در روز شهادت حضرت زهرا(س) سه شهید گمنام در ملایر و در حوزه علمیه حضرت زینب(س) و شهر زنگنه به خاک سپرده شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار