نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. اسفند 1394 - 15:30   |   کد مطلب: 18454
در گردهمایی مرتع داران و آبخیزداران ؛
همیاران نمونه طبیعت شهرستان ملایرتجلیل شدند+تصاویر
در گردهمایی آبخیزداران، بهره برداران و همیاران منابع طبیعی همیاران نمونه طبیعت شهرستان ملایر تجلیل شدند

به گزارش ملایری‌ها؛ گردهمایی آبخیزداران، بهره برداران و همیاران منابع طبیعی با حضور مسئولان استان و شهرستان و جمعی از اهالی روستاهای ملایر در روستای بیعش ملایر برگزار شد.

بخشدار بخش زند ملایر در این مراسم با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی بیان کرد: حفظ منابع طبیعی از وظایف همه  بوده و در متون اسلامی ما نیز به لزوم حفظ و حراست از این منابع تاکید شده است.

هاشم جهانگیری با اشاره به اراضی ملی در بخش زند ملایر بیان کرد: 26 هزار و 450 هکتار از اراضی ملی در بخش زند بوده که این بخش با توجه به بارندگی دارای  پوشش گیاهی ویژه ای است.

وی افزود: حفظ منابع طبیعی کمک به آینده بوده و حفظ و حراست از منابع طبیعی یکی از مهمترین وظایف همه ما برای انتقال آن به نسل بعد است.

بخشدار بخش زند ملایر با اشاره به مهترین مشکلات منابع طبیعی در بخش زند ملایر بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات بحث ورود عشایر به این بخش است.

وی با تاکید بر ساماندهی ورد عشایر به بخش زند افزود: ورود عشایر به این بخش نیازمند ساماندهی بوده تا باعث از بین رفتن مراتع این بخش نشوند.

جهانگیری با اشاره به ویژگی بخش زند در کاشت بادام دیم بیان کرد: امروز یکی از وظایف ما ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری مهاجرت نیروی کار به شهرها و حاشیه نشینی است.

وی افزود: با توجه به بارندگی و وضعیت منابع طبیعی در بخش زند این بخش زمینه کاشت بادام دیم را داشته که هم می تواند به اشتغال جوانان کمک کند و هم کمکی به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از فرسایش خاک است.

در این مراسم از همیاران نمونه طبیعت، کارمندان نمونه اداره منابع طبیعی شهرستان ملایر و حافظان طبیعت تجلیل شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار