نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. دى 1394 - 23:36   |   کد مطلب: 17732
پایان یافتن ماراتن خستگی ناپذیر اصرار از زنگنه و مقاومت از دانشجویان بالاخره با وعده‌های شیرین رئیس دانشگاه نفت در جمع دانشجویان متحصن انجام شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از رهیاب، در روزهای گذشته تصویب آیین نامه جدید استخدامی صنعت نفت و به تبع آن دستور وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت استخدام روند استخدامی دانشجویان، دانشگاه صنعت نفت دچار مشکل شد.

ممنوعیت استخدام و پس از آن اولویت های جدید در حالی اعلام شد که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با درج اولویت استخدام در دفترچه کنکور سراسری، دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کردند.

از این رو، دانشجویان دانشکده نفت در خوزستان اعم از صنعت نفت اهواز و آبادان در واکنش به تصمیم وزارت نفت در خصوص لغو استخدام این دانشجویان در وزارتخانه مربوطه تحصن و اعتصاب کردند.

همچنین دانشجویان در این تحصن شبانه روزی بیرون از خوابگاه ها خوابیدند و همچنین با تجمع مسالمت آمیز در مقابل درب ورودی دانشکده دست به اعتصاب کامل غذا زدند.

بعد از چند روز از این تحصن و اعتصاب؛ بیژن زنگنه وزیر نفت در واکنش به مطالبه به حق دانشجویان دانشگاه نفت برای استخدام گفته بود استخدام بر اساس نیاز است و با اعتصاب، کسی استخدام نمی شود.

اما دانشجویان نفت همچنان با وجود سرمای سوزناک خوزستان بر تحصن و تجمع اعتراضی خود ادامه دادند و از خوردن وعده ناهار امتناع کرده و به اعتصاب غذای خود ادامه می دادند.

همچنین دانشجویان معترض دانشگاه نفت که در پی لغو اولویت امریه و استخدام با وجود تعهد وزارت نفت از حضور در سر جلسه امتحان خودداری و برای پیگیری مشکلات خود به مسئولان استانی و کشوری نامه نگاری می کردند.

دانشجویان دانشگاه نفت که ۹ روز بود به علت لغو روند جذبشان در وزارت نفت دست به تجمع صنفی زدند، زنگنه را مجلسی کردند تا جایی که طبق دستور کار جلسات هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه مورخ 94.10.28  استماع گزارش وزیر نفت درخصوص بررسی مسائل و مشکلات وزارت نفت و نیز بررسی مسائل دانشگاه صنعت نفت را در دستور کار دارند.
 
همچنین چندی پیش حبیب آغاجری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات سلیقه ای وزیر نفت اعتراض کرده و خواستار جذب دانشجویان مطابق وعده های قبلی شده بود. ناصر سودانی دیگر نماینده خوزستانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز خواستار پاسخ وزیر نفت به اعتراض های دانشجویان شده بود.
 
این در صورتی بود که پس از 9 روز هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی به خواسته به حق دانشجویان نشده بودند و تجمع دانشجویان با وجود سرما و مشکلات دیگر ادامه و شنیده ها حاکی از آن داشت که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه نفت روز شنبه ۲۶ دی ماه مقابل وزارت نفت تجمع می کنند.

از این رو، دانشگاه صنعت نفت روز گذشته بعد از 10 روز از تحصن دانشجویان طی بیانیه ای اعلام کرد: در روند استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، شرط معدل شامل دانشجویان ورودی منتهی به سال ٩٤ نمی‌شود.

عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه نفت با دادن وعده ابلاغ مصوبه وزارت نفت ظرف دو هفته آینده در خصوص برداشتن شرط معدل و استخدام تا ورودی ۹۴ برای جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه به اعتصاب دانشجویان خاتمه بخشید.

بر این اساس، پایان یافتن ماراتن خستگی ناپذیر اصرار از زنگنه و مقاومت از دانشجویان بالاخره با وعده‌های شیرین رئیس دانشگاه نفت در جمع دانشجویان متحصن انجام شد.

اما دانشجویان امیدوارند که این وعده صرفاً یک ترفند برای پایان تجمع و رهایی زنگنه از استیضاح نباشد و به همین جهت برای اطمینان از وعده های داده شده خواستار ابلاغیه رسمی از سوی وزارت نفت شدند.

حال باید دید این وعده های رییس دانشگاه نفت در این خصوص تحقق می یابد یا برای خاتمه دادن به تحصن دانشجویان و برگشتن روال عادی به دانشگاه نفت بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار