نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آبان 1394 - 11:47   |   کد مطلب: 17126
مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه‌ای مدارس ملایر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز در هنرستان تربیت‌بدنی اختر مدنی ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه‌ای مدارس ملایر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز در هنرستان تربیت‌بدنی اختر مدنی ملایر برگزار شد.

کاوه برخورداری در این مراسم با اشاره به تأثیر ورزش در روحیه دانش آموزان اظهار داشت: ورزش باعث ایجاد شورونشاط در بین دانش آموزان شده و در آمادگی ذهن و بدن در یادگیری دروس می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای ابتدا بحث آمادگی و ایجاد روحیه در بین داش آموزان و شرکت در کارهای گروهی و سپس استعدادیابی و ورزش قهرمانی است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش ملایر گفت: این طرح در تمامی مدارس ملایر اجراشده و دانش آموزان در 10 رشته ورزشی مسابقه برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین رشته‌های ورزشی در این المپیاد بیان کرد: فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دو یدانی و وزنه‌برداری ازجمله رشته‌های ورزشی در این المپیاد هستند.

برخورداری افزود: برگزاری‌های المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای را راهی برای افزایش روحیه تعامل و همکاری  و نيز سلامت روحي و جسمي  دانش آموزان است.

وی هدف از برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای را ایجاد شورونشاط حاصل از فعالیت‌های ورزشی در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: ارتباط بیشتر دانش آموزان با مدرسه، توسعه مشارکت‌های مردمی، مشارکت کارکنان و معلمان بادانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آن‌ها با کانون‌ها و باشگاه‌های تخصصی و المپیادهای منطقه‌ای نیز از دیگر اهدافی که بر اساس آن المپیادهای درون مدرسه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش ملایر گفت:  این طرح در 100 مدرسه در تمامی دوره‌ها برگزارشده و بیش از پنج هزار دانش‌آموز در این المپیاد شرکت می‌کنند.

وی افزود: مراسم اختتامیه این المپیاد نیز در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار