نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مهر 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 16866
مراسم یادبود شهادت سردار شهید حسین همدانی با حضور همسر و د فرزند شهید همدانی و با حضور پرشور مردم ملایر در مسد چهارده معصوم(ع) ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها، مراسم یادبود شهادت سردار شهید حسین همدانی با حضور همسر و د فرزند شهید همدانی و با حضور پرشور مردم ملایر در مسد چهارده معصوم(ع) ملایر برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در این مراسم با اشاره به ادامه داشتن راه شهدا بیان کرد: تا زمانی که خاندان شهدا و پرچم دار راه شهداهستند این راه هیچ گاه خالی نخواهد ماند.

وی با اشاره به کارنامه سردار همدانی در  8 سال دفاع مقدس بیان کرد: سردار همدانی در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن آثار خیر و خدمات زیادی را در کارنامه عمل 65 ساله اش بر جای گذاشته شجاعت، شهامت، مقاومت، استقامت، فداکاری و ولایت مداری مهمترین ویژگی وی در طی این مدت بود.

امام جمعه موقت ملایر گفت: خدا شهدا را از بین انسان هایی با ویژگی های شجاعت، اخلاص، ایمان، مقاومت، تواضع و فروتنی دا کرده و سردار همدانی دارای همه این ویژگی ها بود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پساز شهادت سردار همدانی بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود شهید همدانی را مصداق بارز این امر دانستند.

فاضلیان با اشاره به وصیت نامه سردار همدانی گفت: اطاعت از ولی فقیه و رهبری یکی از تاکیدات شهید همدانی در وصیت نامه وی است و و با این همه دلاوری و تواضع باز هم از مقام معظم رهبری عذرخواهی کرد که من تنوانستم آنطور که شایسته است، سربازت باشم.

وی  نعمت ولایت را بالاترین نعمت دانست و تاکید کرد: در قیامت از نعمت ولایت محمد و آل محمد(ص) از ما سوال می شود، امری که سردار همدانی نیز بسیار به اطاعت از ولایت و رهبری تاکید کرده و علاوه بر این برگزاری این آیین ها و مراسم های یادبود و گرامیداشت شهدا باید برای کسب معرفت و بصیرت افزایی باشد.

امام جمعه موقت ملایر گفت: مقاومت و دلیری های سردار همدانی و مدافعان حرم باعث شده که امروز حریم حرم حضرت زینب(س) از دست تکفیری ها در امان باشد.

وی با اشاره به تلاش های سردار همدانی در سوریه بیان کرد: امنیت امروز کشور مدیون رزمندگانی همچون قاسم سلیمانی و شهید همدانی بوده که در جبهه ها مقاومت علیه داعش و تکفیری ها مبارزه م کنند.

فاضلیان با اشاره به تاکید سردار همدانی بر حفظ حجاب در وصیت نامه اش بیان کرد: سردار همدانی در وصیت نامه خود بسیار به مراقبت از حجاب برتر تاکید کرده و لازم است روحانیون و علمای ما نیز در منبرها و مجالس خود احکام و مسایل شرعی نماز، روزه، خمس، زکات و حجاب را برای مردم عنوان کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای فرزند پیامبر(ص) عنوان کرد: در عزاداری‌ها  باید معرفت، بصیرت، ایمان، تقوا و اخلاص نیز با عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) همراه شود.

به گزارش ملایری‌ها مدیحه سرایی، سخنرانی فرزند شهید همدانی و قرائت پیام رهبری و بخش هایی از وصیت نامه سردار همدانی از دیگر بخش های این مراسم بود. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار