نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. ارديبهشت 1394 - 17:27   |   کد مطلب: 15301
روزنامه نگار آلمانی و مسافر همیشگی دور دنیا Clemens Sehi با ذوق زدگی تمام به ایران رفت و با دقتِ تمام جزئیات مراحل سفر از خرید بلیط بهتر تا تهیه ویزای توریستی را در گزارشی مصور منتشر کرده است.

به گزارش ملایری ها، او که تاکنون به بیش از ۶۰ کشور جهان سفر کرده است لیست دانستنی های مهم سفر از قیمت هتل و اتوبوس گرفته تا غذاهای خوشمزه و هزینه سفر به نقاط دیدنی را تدارک می ببیند.

او در کنار توصیف زیبایی چشم اندازها و آثار باستانی ایران به محدودیت های نظیر در دسترس نبودن فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی و کند بودن اینترنت در هتل ها  نیز اشاره کرده است. او مردم ایران را مهربان و مهمان نواز توصیف می کند و می نویسد که در این سفر دوستان زیادی خواهید یافت. ما به سهم خودمان در لاپلاس، امیدواریم مسیر صلح و همراهی با قوانین بین المللی که اخیرا ایجاد شده شکل جدی به خود بگیرد تا با ورود میلیونها توریست، راه جدید و سالمی از درآمد زایی و اشتغال، در کشور ایجاد شود.

با ما و این توریست آلمانی همراه باشید و خلاصه ای از روایت تصویری وی از ایران را ببینید.

 

 

- ورود به ایران

سلام. این روزها کمتر کسی رو می شناسم که رویای سفر به ایران رو در سرش نداشته باشه!

با وجود همه ی تبلیغات منفی که در خصوص ایران وجود داره، باید بگم ایران کشوریه که هر بیننده ای رو با طبیعت شگفت انگیزی که داره، مساجد مسحور کننده اش و فرهنگ و معماری منحصربفرد خودش می تونه شگفت زده و جذب کنه. بعد از دو سفری که به ایران داشتم، در اینجا توضیحاتی در مورد این کشور شگفت نگیز برای شما آورده ام.

2- وسایل حمل و نقل عمومی در ایران

بنظر من زیرساخت های حمل و نقل عمومی در ایران خیلی خوبه. علاوه بر شبکه ی ریلی خوبی که در این کشور وجود داره، شبکه ی ارتباطی خوب و وسیعی هم توسط اتوبوس های راحت و همینطور پروازهای داخلی ارزان قیمت برای شما وجود داره که می تونید از اونها استفاده کنید.

تصویر فوق، مربوط به اتوبوس قدیمی ای هست که هنوز از اون استفاده میشه و منو از تهران به کاشان برد.

این هم عکسی از مسیر حرکت ما از تهران به کاشان و طبیعت زیبای کویری.

 

شاید براتون جالب باشه بدونید بعضی از اتوبوس هایی که در حال حاضر در ایران وجود داره، از خیلی از اتوبوس های حال حاضر اروپا بهتر و راحت تر هستن. به این اتوبوس ها در ایران، VIP میگن. صندلی های این اتوبوس ها، به راحتی صندلی های بهترین خطوط هوایی دنیا هستن و بطور کلی می تونید روی این اتوبوس ها بعنوان یکی از بهترین و راحت ترین وسایل حابجایی های طولانی در ایران حساب کنید.

 

 
3- ویزا برای ورود به ایران

فرآیند گرفتن ویزا در ایران، در حدود 2 تا 3 هفته ممکنه طول بکشه. البته قوانین اخذ ویزا ممکنه هر از چندگاهی عوض بشه. برای همین بهتره با مشاوری در کشور خودتون در این خصوص مشورت کنید.

4- هتل و امکانات رفاهی

در هر شهر بزرگ ایران، حداقل 2 هتل خیلی خوب وجود داره که برای هر توریستی می تونه انتخاب های خوبی باشه. همچنین خونه های محلی مثل تصویری که در بالا می بینید رو هم شدیدا به شما توصیه می کنم. حتی بیشتر از هتل ها!

5- غذاهای لذیذ ایرانی

در کنار فست فودهای ارزونی که می تونید در عموم شهرهای ایران پیدا کنید، غذاهای محلی اونجا بی اندازه خوشمزه و لذیذه. مثل دیزی که از گوشت و سیب زمینی و نخود درست میشه تا انواع کباب های لذیذ و دوست داشتنی.

 

خبر خوب برای شما اینه که تقریبا هر چیزی که فکرش رو بکنید می تونید تو بازار بزرگ تهران پیدا کنید. از انواع آجیل و تنقلات گرفته تا غذاهای خوشمزه و...

 

اگر احیانا هواس رفتن به رستوران کردید، حواستون باشه که رستوران های خوب، معمولا در طبقه ی همکف قرار دارن و عموما کوچیک و جمع و جور هستن! جایی که پسرهای جوون، از مشتریان پذیرایی میکنن و غذاهای خونگی توسط مادران با سلیقه ی ایرانی پخته میشه.

6- کوله پشتی تان را بسته و آماده ی سفر شوید!

آلمانی ها و بسیاری دیگر از توریست های اروپایی، به راحتی و حتی به تنهایی می توانند به ایران سفر کنند. اما آمریکایی ها و به تازگی انگلیسی ها و کانادایی ها، باید با تور و مجوزهای خاصی وارد ایران شوند.

7- پول رایج: یک پول؛ دو اسم!

در ایران، کارت های اعتباری بین المللی و چک های مسافرتی قابل استفاده نیستند! ویزا کارت و مستر کارت هم به درد شما نمی خورند! به جای آنها، پول نقد همراه خود داشته باشید. دلار یا یورو تفاوت خاصی ندارند. به محض ورود به ایران، می توانید به راحتی پول های خود را به نرخ روز، تبدیل کنید.

خبر خوب برای شما این است که شما به راحتی می توانید در ایران میلیونر شوید! بعنوان مثال شما تنها با داشتن 10 یورو یا دلار، صاحب حدود 300 هزار ریال پول نقد در ایران خواهید بود! البته در ایران، واحد پول دیگری هم به اسم تومان رایج است که روی هیچ اسکناس یا سکه ای درج نشده! اما تمامی مردم از آن واحد برای معاملات و تبادلات خود استفاده می کنند.

تفاوت تومان با ریال هم احتمالا برای شما در این سفر اتفاقات جالب رقم خواهد زد!

هنگامی که شما به یک رستوران می روید، باید دقت داشته باشید که قیمتها همگی به تومان نوشته شده اند و پول کمتری باید بدهید! کار ساده ای است. کافی است جلوی قیمت درج شده روی منو، یک صفر خیالی درنظر بگیرید و به همان میران به فروشنده پول پرداخت کنید.

8- محدودیت های پوشش در ایران برای زنان و مردان

تمامی توریست ها باید خود را با قوانین پوشش در ایران وفق دهند. بصورت خلاصه یعنی اینکه مو و پاهای خود را باید بپوشانند و از پوشیدن لباس های بدن نما نیز پرهیز کنند. 

 

بانوان ایرانی به خوبی می دانند که با وجود این قوانین، چگونه لباس بپوشند که ظاهری بسیار زیبا و خوش تیپ داشته باشند.

روسری های رنگارنگ با مانتوهای زیبا، ترکیب معمول لباس بانوان در ایران است.

 

مردان نیز در ایران دارای محدودیت هایی در انتخاب پوشش خود هستند. بهتر است از پوشیدن تی شرت و یا شلوارک های خاص در ایران اجتناب کنید.

در همین رابطه، گشت های ارشادی هم در بعضی شهرهای این کشور وجود دارد که به نحوه ی پوشش زنان و مردان نظارت دارد. اگر احیانا به هر دلیل تذکری از جانب این گشت ها دریافت کردید، با نشان دادن کارت توریستی خود، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

8- مهمان نوازی ایرانیان

بر خلاف همه ی گزارش های رایج، ایرانی ها افرادی بسیاری مهمان نواز، مهربان و با محبت هستند. در کمتری سفری به کشورهای مختلف، من چنین انسان های خوب و با محبتی دیده ام. افرادی که به وفور از شما با چای وعده های غذایی مختلف پذیرایی می کنند. 

9- بهترین زمان برای سفر به ایران

یکی از دوستان خوب ایرانی من یکبار گفته بود: ایران سرزمینی چهار فصل است!

در حقیقت باید بگویم که واقعا همینطور است. در یکی از سفرهایم در ماه ژانویه، در فاصله ی دو روز، در شمال ایران، برف بازی کردم و در دشت کویر، دمای 30 درجه ی سانتیگرادی را تجربه نمودم!

بهترین زمان برای سفر به ایران به خود شما بستگی دارد! به اینکه چه کاری می خواهید انجام دهید؟ کوه نوردی و اسکی بازی در رشته کوه البرز یا بیابان گردی در بیابان های زیبای ایران!

10- اینترنت در ایران؛ فیسبوک و گوگل و...

بله! در ایران واقعا اینترنت وجود دارد و تقریبا در تمامی هتل های آن می توانید از طریق وای فای به اینترنت وصل شوید. البته که سرعت آن بسیار پایین است و دسترسی به سایت هایی نظیر فیسبوک و توییتر امکانپذیر نمی باشد (البته اینستاگرام و واتساپ اینگونه نمی باشند).

11- زبان فارسی برای تازه کارها

عموم ایرانیان از از سطح تحصیلات خوبی برخوردارند و بسیاری از آنها به زبان انگلیسی هم تا حدودی صحبت می کنند و علاقه ی شدیدی هم به صحبت با توریست ها دارند.

اگر تازه کار هستید، کلمات و عبارات "سلام"، "بله"، "خیر"، "لطفا" و "به سلامتی" را یاد بگیرید! حتما به کار شما می آیند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار