8. مرداد 1403 - 8:45   |   کد مطلب: 33686

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ یکشنبه هفتم مردادماه با حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب، رسماً اعمال قدرتِ منتخب مردم در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شروع شد. در خصوص حضور آقای دکتر پزشکیان به عنوان منتخب مردم نکات مهمی نهفته است که باید مورد توجه مردم و همه فعالین سیاسی و دلسوزان کشور قرار بگیرد:
 
 اول اینکه حضور تمام قد جریان اطلاح طلبی که مدعی بود نبود ما در انتخابات باعث کاهش مشارکت شده است، ادعایی بیش نبوده و حضور ایشان هم نتواست مشارکت را بیش از آنچه که در انتخابات مجلس رقم زد، رقم بزند. لذا باید کاهش مشارکت را در جای دیگری دنبال کرد و نه در بود یا نبود یک جریان سیاسی.  
 
 دوم اینکه جریان اصلاح طلبی همیشه مدعی بود که در مشارکت بالا حتما ما برنده انتخابات خواهیم بود و در مشارکت پایین رقیب ما برنده انتخابات خواهد بود. در حالیکه در این انتخابات چنین اتفاقی نیافتاد و در مشارکت پایین هم احتمال پیروزی آنان وجود دارد. لذا این ادعا که مشارکت پایین باعث پیروزی رقیب می شود اصلا اینگونه نیست و اگر مشارکت فعال و با کاندیدایی مقبول حضور داشته باشند هم پیروزی ممکن خواهد بود. لذا انتظار این است که بزرگان این جریان با بازنگری در دیدگاههای غلط سیاسی خود نقشی فعالتر در انتخابات ایفا کنند و خود را جزیی از مجموعه نظام بدانند و نه خارج از دایره نظام.
 
 سوم اینکه ادعای برخی از فعالین سیاسی جریان اصلاح طلبی که در سالهای گذشته نظام را متهم به خیانت در رای مردم می کردند کاملاً خلاف واقع بوده و این رای مردم است که همیشه تعیین کننده مسئولین نظام بوده و خواهد بود. نگارنده منکر تخلفات و یا اشکال در فرایند انتخابات نیست اما اینکه بخواهیم با ایراد وارد کردن به فرایند انتخابات رای مردم را نادیده بگیریم و نظام را متهم کنیم اشتباهی نابخشودنیست و هنوز کسانی در این جریان هستند که این طبل می کوبند و هنوز از مردم بخاطر خیانتی که به مردم کرده اند عذر خواهی نکرده و با کمال خودکامگی بر ادعای خود پای فشاری می کنند. لذا بر این جریان سیاسی واجب است تا تکلیف خود را با این افراد مشخص کرده و ضمن برائت از آنان و مسیرشان، خود را برای یک حرکت جدید سیاسی و مردمی در کشور آماده کنند.
 
 چهارم اینکه جریان اصلاح طلبی نمی تواند خود را از پاسخگویی به مردم در خصوص عملکرد دولت مبرا بداند. بهانه تراشی، ایجاد دوکانگی در حاکمیت، نق زدن و مقصر جلوه دادن دیگران نمی تواند راه فراری برای ایشان باشد بلکه مسئولیت پذیری، تلاش بی وقفه برای حل مشکلات مردم، صداقت، شفافیت و عذرخواهی بهنگام است که هم اعتماد عمومی مردم را به این جریان بیشتر می کند و بستر مشارکت بیشتر مردم را فراهم خواهد کرد. لذا باید دید آیا این جریان می خواهد همان مسیر غلط، نارکارآمد و جنجالی گذشته را دنبال کند و یا با عقلانیت مسیری را انتخاب خواهد کرد که خیر مردم و کشور در آن باشد.
 
 در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای رئیس جمهور محترم، همه دلسوزان نظام را دعوت می کنیم تا با کمک بی منت و جهادی به دولت چهاردهم زمینه مشارکت بیش از بیش مردم را در سرنوشت سیاسی خود و تقویت جمهوریت نظام را فراهم کنیم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار