نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. اسفند 1401 - 9:36   |   کد مطلب: 31956
نگاه دکتر رئیسی به سیاست زدگی نیست و دولت را بر مشی توانایی ها و میزان انگیزه افراد برای خدمت به مردم چینش کرده است ، پس می توان این نگاه کلان را وام گرفت و در شهرستان ملایر به منصه ظهور متعالی رساند .

همیشه برای بنده سوالی بزرگ مطرح بود که چرا با وجود این حجم از ملایری ها که در مصادر گوناگون مملکتی صاحب جایگاه های رفیع هستند ، اتفاق خاصی برای شهر سرشار از پتانسیل تاک و منبت نمی افتد.

جواب سوال را اینگونه یافتم : ما وحدت برای منافع شهرستان نداریم و درگیر دعواهای شخصی خود هستیم .

طول سال های که یادم می آید اسامی و گروه ها و انجمن های گوناگونی به نام ملایر در تهران و شهر های بزرگ دیگر تشکیل شد اما یا درگیر صنف گرایی بودند ، یا در نهایت به ستاد انتخاباتی تبدیل شدند !

هیچوقت نشد فارغ از رنگ بو های سیاست زدگی یا صنف و دسته گرایی جمعی برای ملایر گرد بیایند و برای آینده نگین درخشان غرب کشور برنامه ریزی کنند .

این موضوع ماند تا همین چند شب پیش که به دعوت فرماندار ویژه و جوان ملایر دعوت شدیم به باغ زیبا تهران !

این بار هم گمان کردم که ممکن است دچار حزب بازی و سیاست زدگی  باشد اما لیست مدعوین را که دیدم بسیار شگفت زده شدم !

 ابتدا حس کردم این مهمانان با سلیقه های سیاسی گوناگون می توانند برای دعوت کننده حاشیه ساز  باشد اما حقا بعد از پایان جلسه متوجه شدم پیش داوری داشتم که خیلی دور از واقعیت بوده ، هرچند هر کاری هم که انجام دهید بسیاری هستند که به جان شما نق بزنند !

این نکته را بگویم که انتظار داشتم چندین جلسه اول به گفتگو های حتی تند بین افراد بگذرد ، زیرا افراد بسیار سلایق سیاسی متناقض دارند ، اما نشست با کمترین تنش ممکن برگزار شد و نوید بخش یک وحدت بنیادین برای افراد بد بینی چون من بود !

اما نکاتی که بنظر حقیر می رسد این است ؛

باید بسیار گفتگو کرد تا اختلافات سیاسی رنگ ببازد و سلایق سیاسی را پشت درب سالن جلسات توسعه ملایر گذاشته و صرفا برای آبادانی این شهر مظلوم گرد بیاییم .

اساسا نگاه دکتر رئیسی هم به سیاست زدگی نیست و دولت را بر مشی توانایی ها و میزان انگیزه افراد برای خدمت به مردم چینش کرده است ، پس می توان این نگاه کلان را وام گرفت و در شهرستان ملایر به منصه ظهور متعالی رساند .

نکته پایانی هم این که این بار برای جلوگیری از سیاسی ، حزبی و ستاد انتخاباتی شدن این مجموعه بایستی شخص فرماندار ویژه ملایر در حوزه دبیری کار ورود کرده و اجازه ندهد تا این جمع که می تواند برای آینده ملایر مثمر ثمر باشد طعمه اهل سیاست شود !

هرچه بود و هست باید این جمع را به فال نیک گرفت و پیش داوری نکرد ، امید که روزی این جمع مدیران ملایری ارشد در کشور بتوانند گره های بزرگ توسعه ملایر را باز کنند .

دکتر محمود آصفی

دیدگاه شما

آخرین اخبار