نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. فروردين 1401 - 10:45   |   کد مطلب: 30993
یادداشت؛ تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت نقد سازنده؛
نقد باید خوشبینانه باشد و مردم را ناامید نکند / امیدآفرینی نیاز اصلی امروز استان
روز سه شنبه و در دیدار رمضانی کارگزاران نظام با رهبر فرزانه انقلاب ، نکات مهمی از سوی ایشان ارایه شد که یکی از این نکات برجسته ، موضوع نقد سازنده و خوش بینانه و برشمردن ویژگی های نقد بود . یکی از مهمترین ویژگی های نقد که در این جلسه عنوان گردید ، خوش بینانه بودن آن و به دور از ذهنیت سوء بود . نکته مهمی که باید در مطالبه گری حتما مدنظر قرار گیرد .

اگر در بیانیه گام دوم انقلاب نگاهی داشته باشیم ، کلید واژه« امید » در این بیانیه بسیار برجسته است . تقریبا در تمامی بیانات مقام معظم رهبری نیز به امید آفرینی اشاره می شود .

در دیدار اخیر نیز مجددا همین نکته ذکر شده که نقد نباید با سوء نظر باعث ناامیدی مردم شود. در این زمینه یکی از آفت های چند سال اخیر ، نگاه جناحی و حزبی در نقد مدیران و متولیان امور اجرایی کشور است . نادیده گرفتن نقاط قوت و برجسته کردن نقاط ضعف از آسیب های جدی این نگاه است که به ناامیدی مردم منجر خواهد شد .

در کنار این نگاه اشتباه ، نگاه دومی نیز وجود دارد که هیچ‌گونه نقدی را بر نمی تابند و انتظار دارند که همه رسانه ها همانند روابط عمومی مجموعه اجرایی عمل کنند . خطر این نگاه اگر از نگاه اول در ناامید کردن مردم بیشتر نباشد ، کمتر نخواهد بود .

یکبار دیگر جملات رهبر انقلاب را مرور کنیم :

«نقد کارهای مسئولان هم اشکالی ندارد اما نقد با نگاه خوش‌بینانه و خالی از سوءظن باشد. نباید نسبت به کسی که در وسط میدان و خط مقدم حضور دارد سوءظن داشت. البته این را من در همه دولت‌ها گفته‌ام. نقد باید با خوش‌بینی باشد و مردم را ناامید نکند.»

رسانه های جبهه انقلاب قطعا در همین مسیر حرکت می کنند و متهم کردن آنها به سیاه‌نمایی ! با استناد و استدلال چند نقد مطرح شده ، قطعا بی انصافی است .
نقدهای دلسوزانه رسانه های انقلابی برای اصلاح و پیشرفت امور است . دولت مردمی و انقلابی سیزدهم محصول خون دلهای تک تک جوانان مومن انقلابی است ، لذا حداقل نقص و عیب نیز برای دلسوزان و صاحبان واقعی انقلاب ، زیاد است .

و توصیه آخر به همه مسیولین و مدیران اجرایی دولت سیزدهم در استان همدان : قدر فرصت خدمت فراهم شده را بدانید . به تعبیر رهبر انقلاب انقلاب ، مردمی بمانید . نقد های صورت گرفته از سوی جریان انقلاب را قدر بدانید. قطعا ذهنیت سوء در این نقدها راه ندارد و دلسوزی در این نقدها حرف اول را خواهد زد . مراقب مدیران برجای مانده از دولت قبل هم باشید . نفوذ فرهنگی و نفوذ سیاسی را جدی بگیرید . مطمئن باشید که عجله رسانه های انقلابی برای انعکاس توفیقات واقعی دولت سیزدهم ، اگر بیشتر از مدیران نباشد ، قطعا کمتر نیست .

ربیعی ؛ کارشناس رسانه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار