پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. دى 1400 - 10:58   |   کد مطلب: 30645
افرادی که از نزدیک با سردار شهید کار کرده بودند (رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم ) به خوبی می دانند که حاج قاسم عزیز شهید زنده ای بود که لحظه لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدان در میدان مبارزه با اشرار و شیاطین عالم گذراند و این سردار دلها لطافت و صلابت و اقتدار علوی را در همه میدانهای مبارزه توانست عملی کند.

حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع تیپ و لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس دنیای خاطره را در یاد رزمندگان کشور به جا گذاشته  است و او کسی بود که در دوران پر افتخار دفاع مقدس  برای همه ایثارگران خاطرات خوشی در شجاعت و صلابت بجا گذاشت.
صمیمیت و احساس برادری در کلام بازماندگان دفاع مقدس از حاج قاسم  در کلام افرادی که با حاج قاسم کار کرده اند موج می زند و او را فرمانده دلها معرفی می کنند .
یک نمونه از ایثار و شجاعت ان مرد قد بلند  آرام با موهای جو گندمی که لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته بود و به گفته کارشناسان نظامی دنیا مخصوصآ مسولین کاخ سفید خاور میانه روی انگشت او می چرخید  را  که از نزدیک شاهد بودم برایتان روایت می کنم.
رمضان سال ۱۳۶۱ بود فرماندهان عزیز نظامی عملیاتی را بر علیه نیروهای متجاوز طراحی کرده بودند و چون در ماه مبارک رمضان بود نام او را عملیات رمضان گذاشتند.
در این عملیات که در تیر ماه سال ۶۱ در منطقه عمومی شلمچه با رمز مبارک یا مهدی(عج) همزمان با شب های قدر اغاز شده رزمندگان عزیز حماسه های عاشورایی زیادی از خود بجا گذاشتند و با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان و کمبود امکانات نظامی نیروهای خودی جانانه مقاومت کردند.
در روز سوم یا چهارم عملیات بود که ارتش متجاوز عراق با بکارگیری تمام توان زرهی، هوایی و استفاده از نیروهای گارد ریاست جمهوری خود در مقابل پاسگاه زید عراق اقدام به پاتک نمود  و از هوا و زمین همه منطقه ای را که در اختیار نیروهای ایرانی بود زیر اتش گرفت.
وقتی تعداد زیادی از نیروهای تیپ ثارالله (گردان های فتح ، نصر و خندق از همدان  ماموربه تیپ ثارالله  به فرماندهی حاج قاسم) مجروح و به شهادت رسیدند و عرصه نبرد بر نیروهای ما بیش از حد تنگ شد.
یکی از نیروها با صدای بلند داد زد چرا برتری آتش با دشمن است و خبری  از نیروهای کمکی برای پشتیبانی نیست، مسولین و فرماندهان ما کجا هستند،  چرا فکر اساسی برای برون رفت از این صحنه سخت برای ما نمی کنند.
 ناگهان یکی دیگر از نیروها که حاج قاسم را می شناخت  فریاد زد عزیزان ناراحت و نگران نباشید اگر به سمت چپ خاکریزهای مثلثی شکل  نگاه کنید جلو تر از نیروها همان فردقد بلند که چفیه دورسرش  پیچیده و در لجمن (لبه جلوی منطقه نبرد ) مشغول فرماندهی عملیات می باشد او برادر قاسم سلیمانی فرمانده تیپ هست.
 وقتی جامانده های شهدا از گردانها متوجه حضور فرمانده تیپ جلوتر از خود شدند با فریاد الله اکبر باعث بالارفتن روحیه نیروها شدند و با همان روحیه  موفق شدند یکی از سخت ترین پاتک های ارتش تا دندان مسلح عراق را  شکست وزمین گیر کنند.
اری حاج قاسم فردی بود که مانند اکثر فرماندهان دفاع مقدس  بر دلها فرماندهی می کرد وهمیشه جلوتر از نیروهای خود حرکت می کرد.
و اما طلوع جمعه 13 دی ماه سال ۱۳۹۸ وقتی همه ما خواب بودیم او بیدار .و برای امنیت جهان اسلام در تلاش بود. ناگهان خبر شهادت مالک اشتر ایران اسلامی  فرمانده محور مقاومت و علمدارجبهه اسلام توسط آمریکای جنایت کار  یک کشور راعزادار  و مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام برایش گریستند و انها کسانی بودند که دلهایشان از مردانگی سردار مردمی و با صلابت فتح شده بود .
اما افرادی که از نزدیک با سردار شهید کار کرده بودند (رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم )غم انگیزتر شدند .چرا که حاج قاسم عزیز شهید زنده ای بود که لحظه لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدان در میدان مبارزه با اشرار و شیاطین عالم گذراند .
این سردار دلها لطافت و صلابت و اقتدار علوی را در همه میدانهای مبارزه توانست عملی کند.
محمد فتحی جا مانده از عملیات رمضان

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار