نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. آذر 1400 - 9:24   |   کد مطلب: 30622
پس از تغییر دولت‌ها یکی از مسائل اجتناب‌ناپذیر بحث تغییر مدیران در ادارات و ارگان‌های مختلف است و این روزها بحث این تغییرات نقل محافل سیاسی و مردمی است.

یکی از شعارهای دولت سیزدهم توجه به مدیریت جهادی انقلابی است که در این راستا می‌طلبد اگر بنا به تغییر مدیران در سطح شهرستان است مدیرانی انتخاب شوند که هم‌راستا با دولت توانایی اقدامات را جهادی داشته باشند.

انتخاب جوانان مؤمن انقلابی باروحیه کار جهادی مهم‌ترین نیاز روز کشور برای رفع مشکلات است و اگر می‌خواهیم تغییرات را به‌زودی ببینیم باید به این افراد توجه ویژه‌ای کرد.

در گوشه گوشه ادارات مختلف که نظاره کنیم هستند جوانان سخت‌کوشی که بدون هیچ چشم‌داشتی کارهای محوله به خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند و روند کاری خود افرادی موفق هستند و مزیتی خاص دارند که شاید در دوران کنونی آن را به اشکال تبدیل کرده عدم توجه به بحث معرفی خود و رفتن به دنبال لابی برای به دست آوردن سمت های مدیریتی است.

متأسفانه این روزها برخی افراد برای به دست آوردن مدیریت دست به هر کار می‌زنند و لابی‌های مختلفی انجام می‌دهند تا بتوانند سمتی را کسب کنند که گاها هم موفق می‌شوند اما سرانجام آن ضعف مدیریتی در یک اداره می‌شود.

توانایی مهم‌ترین مسئله است که باید در انتخاب مدیران به آن توجه شود و اگر تمایل به پیشرفت شهر و دیار ما داریم باید به‌دوراز لابی‌گری به دنبال انتخاب افرادی توانمند و دارای روحیه جهادی برای مدیریت شهرستان باشیم.

هنوز هم هستند مدیرانی در شهر که سال‌های سال است بر صندلی ریاست تکیه زده‌اند و برای نگه‌داشتن آن دست به هر کاری می‌زنند و این افراد آفتی بزرگ برای پیشرفت هر هستند.

نکته دیگری که در بحث انتخاب مدیران باید توجه ویژه‌ای به آن شود بحث تغییر روند بودجه در کشور است و بودجه امسال به شکل قانون‌نویسی درآمده و بسیاری از اختیارات در دست دولت است یعنی هر مدیری که تلاش بیشتری داشته باشد بهتر می‌تواند بودجه و اعتبارات دریافت کند و باعث پیشرفت شهرستان شود.

استاندار همدان نیز در سخنان خود بیان کرده است مدیران برای جذب اعتبارات پاشنه کشیده عمل کنند پس اگر می‌خواهیم شهر پیشرفت کند باید مدیرانی توانمند انتخاب کنیم.

برای شهر باید مدیرانی انتخاب کرد که دچار روزمرگی نشده و با برنامه برای پیشرفت شهرستان خدمت کنند نه اینکه برای حفظ صندلی خود، کار کنند و مدیری موفق است که حق شهرستان را از کشور و استان دریافت کند و در مقابل مدیران کل فقط بله‌قربان‌گو نباشد.

در پایان روی سخنم با نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی و افراد اثرگذار در انتخاب مدیران است که اگر قرار است در انتخاب مدیران مشورتی دهند حتماً کسانی معرفی شوند که توانایی کار جهادی را داشته و از لابی‌گری دوری کنند و اهداف آنان فقط ارتقاء جایگاه شهرستان باشد.

محمد گل محمدی

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار