نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آبان 1400 - 23:35   |   کد مطلب: 30321
حمله سایبری به زیر ساخت های توزیع سوخت کشور توسط رسانه نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی تایید شد . به نظر می رسد دشمن عاجز از مقابله با محور مقاومت به این شیوه ناجوانمردانه روی آورده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمله سایبری به زیر ساخت های توزیع سوخت کشور توسط رسانه نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی تایید شد . به نظر می رسد دشمن عاجز از مقابله با محور مقاومت به این شیوه ناجوانمردانه روی آورده است.

برای پرهیز از خطای راهبردی در تحلیل ، باید چرایی این حمله در این زمان مورد بررسی قرار گیرد .

بدون تردید در روزها و هفته های اخیر ، دشمن در عرصه های مختلف ضربات دردناکی از محور مقاومت دریافت کرده است . ضرباتی که بعضی از آنها هیمنه و ابهت پوشالی نظام سلطه را هم مخدوش کرده است و باعث شده تا دیگر در منطقه تسلط قبل را نداشته باشند .

به دلیل هزینه های سنگین ، امکان رویارویی و نبرد مستقیم نیز برای آنها وجود ندارد . قاعدتا معادله متوازن برقرار شده و به تعبیر رهبر انقلاب دوران بزن دررو تمام شده است .

تنها مسیر پیش روی دشمن ، حملات سایبری با پوشش گسترده عملیات روانی به منظور سوء استفاده از نارضایتی های معیشتی مردم است .

انتخاب سالروز حوادث تلخ آبان ۹۸ ، با همان موضوع بنزین دقیقا هدفمند و با برنامه قبلی صورت گرفته است .

دخالت عوامل داخلی همراه با نفوذ (سخت افزاری یا نرم افزاری ) یا عوامل خارجی ، هر چه باشد روی ناراضی کردن مردم حساب ویژه باز کرده اند . هوشمندی و سعه صدر هموطنان در ساعات گذشته مثال زدنی است .

به مرور همه جایگاههای توزیع سوخت فعال خواهند شد و این مشکل نیز مرتفع می شود.

به نظر می رسد که تیر دشمن در این بخش نیز به سنگ خورده است .

برای این امر کافی است مقایسه ای با وضعیت اسفبار آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی نظیر انگلیس صورت پذیرد که هفته های متمادی با مشکل تامین و توزیع سوخت مواجه هستند و این حمله سنگین سایبری ایران اسلامی در حدود سه ساعت مرتفع گردید و جریان عادی توزیع سوخت برقرار شده است .

نکته آخر هم اینکه برای چندمین بار است که سازمان های عریض و طویلی مثل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در برابر حوادث این چنینی ، ضعف در پیش بینی و پیشگیری و حتی مهار و مدیریت دارند که احتمالا از چشمان رئیس دولت انقلابی پنهان نخواهد ماند و امید آن داریم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه ، گام موثری برداشته شود . البته مقابله به مثل در این حوزه نیز مطالبه همه مردم ایران خواهد بود . در حوزه سایبری نیز دشمن باید تاوان عملکرد خود را بدهد .

ربیعی ، کارشناس رسانه و فضای مجازی

دیدگاه شما

آخرین اخبار