نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. ارديبهشت 1399 - 21:41   |   کد مطلب: 28393
روحیه و تلاش های جهادی در کنار حل مشکلات مردم ، تقویت و جهش تولید ملی را نیز دنبال می کند تا در سایه مقابله با ویروس کرونا ،تهدیدی دیگر به فرصت تبدیل شود.

 نیمه شعبان امسال ،رهبر معظم انقلاب در کلامی نافذ، همه را به رزمایش همدلی و کمک مومنانه فرا خواند، رزمایشی بی نظیر که قرار است جلوه های زیبای خدمت کریمانه مردم ایران اسلامی را در تاریخ پر افتخار این سرزمین ثبت نماید.

حماسه حضور شکوهمند و فعالیت های خیره کننده ای که در تمام طول تاریخ و زمان حاضر در دنیا بی نظیر است.

بدون شک در هیچ برهه ای از زمان چنین موضوعی در این حجم و در این گستردگی سابقه نداشته است، سابقه نداشته است مردم در لبیک به فراخوان یک رهبر دینی و یا حتی ملی، این چنین کریمانه به میدان بیایند.

در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه حدود سه و نیم میلیون بسته معیشتی فقط از طریق بسیج و سپاه برای آسیب دیدگان از کرونا توزیع گردید و در کنار آن هم میلیون ها بسته ای که خودجوش توسط گروهها و افراد مختلف تدارک دیده شد و جلوه های زیبای نوع دوستی و مواسات را ترسیم کرد.

در روز های آینده در حالی به یمن ولادت امام مجتبی (ع) مرحله دوم رزمایش مهرورزی و کمک مومنانه رقم خواهد خورد که این فرهنگ زیبا از ایران اسلامی به کل دنیا مخابره شده و در بسیاری از کشورها به عنوان الگو در دستور کار گروههای مردمی و جهادی قرار گرفته است .

نگارنده در تمام طول تاریخ اسلام و قبل از آن موردی در این سطح از گستردگی را سراغ ندارد که مردم در لبیک به امامشان ،این چنین لبیک بگویند. بی شک این لبیک تعبیر زیبای امام راحل است که مردم ایران اسلامی را برتر از امت زمان رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) معرفی می کرد.

به نظر می رسد باید این موج همدلی ها شکل بگیرد تا برای ظهور آماده شویم.

ویژگی برجسته این رزمایش، تبدیل شدن ایران اسلامی به یک کشور با آمادگی مقابله با هر نوع مشکل و تهدید است. فرهنگ جهادی و انقلابی گری باعث شده است تا تهدیدها در برابر ما به فرصت تبدیل شود . از ابتدای انقلاب و موضوع تجزیه طلبان و گروهک گرفته تا هست سال دفاع عاشقانه و تحریم های اقتصادی و سیاسی و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تا جنگ های رسانه ای و ترورهای فیزیکی و حتی بلایای طبیعی و غیرطبیعی و… این ها تهدیدهایی بوده اند که با همدلی مردم و در لوای جهاد برای خدا به فرصت های بی بدیلی برای انسجام و وحدت ملی تبدیل شده اند.

حتی در سال جهش تولید ملی نیز این کمک های معیشتی به فرصتی برای کمک به تولیدات داخلی تبدیل می شود.

به استثنای برنج (به دلیل شرایط خاص و محدود بودن تولید داخلی) سایر اقلام بسته های معیشتی از تولیدات داخلی است و حتی این تولیدات از کارخانجات داخل هر استان تهیه شده است.

بی شک تهیه رب، ماکارونی، روغن، مرغ، گوشت و… از محصولات هر استان باعث رونق بیش از پیش تولید بومی است. البته نمونه این کار جهادی در بحث خدمت رسانی به مردم سیل زده لرستان و خوزستان و… با احیا تولید و تهیه اقلام کاملا ایرانی از کارخانجات ایرانی که به دلیل رکود و کمبود نقدینگی تعطیل شده بودند، شکل گرفت.
این یعنی که روحیه و تلاش های جهادی در کنار حل مشکلات مردم، تقویت و جهش تولید ملی را نیز دنبال می کند تا در سایه مقابله با ویروس کرونا، تهدیدی دیگر به فرصت تبدیل شود.

حسین ربیعی کارشناس رسانه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار