نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آذر 1398 - 8:55   |   کد مطلب: 27679
این انتظار چه زمانی به پایان می‌رسد و طلسم انتخاب مدیر ورزش و جوانان ملایر کی شکسته می‌شود مشخص نیست ! امید است به‌زودی مدیری توانمند انتخاب و بر کرسی ریاست اداره ورزش و جوانان تکیه زند که با کار جهادی و تلاش بی‌وقفه آنچه را شایسته و بایسته است انجام دهد تا ورزش ملایر را به جایگاهی که شایسته آن است برساند.

امروزه نقش بنیادین و اساسی ورزش در سلامت جسمانی و روانی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و با توجه به تأثیرات سازنده و مثبت جوانان در ایجاد تحرک و پویایی جامعه، مسئولیت خطیر اداره ورزش و جوانان در فراهم آوردن بستر و امکانات لازم در جهت اعتلای جایگاه ورزش و جوانان بیش از پیش آشکار می‌شود.

با پیشینه درخشانی که شهرستان ملایر در ورزش دارد و با داشتن قهرمانان صاحب نامی در عرصه ملی، جهانی و حتی المپیک توانسته جایگاه ویژه‌ایی در ورزش کسب کند اما با وجود این ورزشکاران مطرح و ظرفیت و پتانسیل‌های بی‌نظیر، حال و روز خوشی ندارد و تقریباً هشت ماهی است که بدون مدیر و در بلاتکلیفی اداره می‌شود.

مهدی رضایی رئیس پیشین اداره ورزش و جوانان ملایر که از بدنه آموزش و پرورش بود‌، اوایل سال جاری به آموزش و پرورش بازگشت و اداره ورزش و جوانان بدون مدیر اداره می‌شد تا اینکه در اوایل خرداد‌ماه یوسف خدرویسی به عنوان رئیس جدید معرفی شد و سکانداری این اداره را بدست گرفت‌، اما حضورش با حاشیه های فراوانی همراه شد و از طرفی طبق شنیده‌ها، ساکن ملایر نشده بود هزینه ایاب و ذهابش توجیه نداشت و از توانایی اداره خارج بود به همین دلیل به دو ماه نکشیده استعفا داد و از ملایر رفت و باز این اداره بدون مدیر ماند . فرماندار ملایر در 28 شهریور در جلسه شورای اداری که در سامن برگزار شد از اینکه اداره ورزش و جوانان ملایر 6 ماه بدون مدیر اداره می‌شود گلایه کرد و گفت‌: باید مدیرکل ورزش و جوانان در اسرع وقت با هماهنگی ما فرد مناسبی برای اداره ورزش و جوانان معرفی کند و وضعیت باید زودتر تعیین تکلیف شود. فرماندار شرط گذاشت هر فردی برای این حوزه انتخاب می شود باید ساکن ملایر شود چرا که پروازی بودن مدیر معنا و مفهومی ندارد و اگر مدیری پذیرفت که در ملایر فعالیت کند باید با تمام وجود آنرا قبول کند و با خانواده خود در شهرستان حضور یابد.

تا اینکه پس از گذشت چند روز در اوایل مهر، محمود ترابی گودرزی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان ملایر معرفی شد اما با دستور و پیگیری های انجام شده توسط فرماندار ملایر حکم سرپرست جدید کأن لم یکن تلقی شد و باز هم اداره ورزش بدون مدیر ماند.

نداشتن مدیر در اداره ورزش گره کوری شده که قطعاً تأثیراتی منفی بر ورزش و امور جوانان ملایر دارد و ضعف بزرگی برای شهرستان به حساب می‌آید‌. بدون شک وجود یک مدیر قوی و سردمدار می‌تواند در بحث جذب اسپانسر‌، حمایت از ورزشکاران‌، پیشبرد اهداف هیأت های ورزشی و  جذب منابع مالی و امکانات و تجهیزات ورزشی موفق عمل کند‌، با توجه به اینکه به گفته فرماندار ملایر، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر اختصاص یافته اما جذب و هزینه نشده است وجود یک مدیر قوی می‌توانست این پروژه را سرانجام دهد همچنین با برگزاری مسابقاتی به میزبانی ملایر شور و نشاط را به جامعه ورزش برگرداند کما اینکه بدون حمایت های مدیر حضور ورزشکاران در مسابقات استانی نیز کمرنگ می‌شود.

از طرفی واضح است که بدون مدیریتی توانمند برنامه‌ریزی و نظارت‌ها ضعیف می‌شود‌، در نهایت این عوامل دست به دست هم می‌دهند و منجر به رکود و افت جایگاه ورزش ملایر می‌شود‌.

حالا این انتظار چه زمانی به پایان می‌رسد و طلسم انتخاب مدیر ورزش و جوانان ملایر کی شکسته می‌شود مشخص نیست ! امید است به‌زودی مدیری توانمند انتخاب و بر کرسی ریاست اداره ورزش و جوانان تکیه زند که با کار جهادی و تلاش بی‌وقفه آنچه را شایسته و بایسته است انجام دهد تا ورزش ملایر را به جایگاهی که شایسته آن است برساند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار