نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مهر 1398 - 8:30   |   کد مطلب: 27474
اداره ورزش و جوانان ملایر شش ماه است در بلاتکلیفی به سر می‌برد و بدون مدیر اداره می‌شود که انتقادات فراوانی به این امر شده است.

جوانان یکی از ارکان اصلی‌ترین هر جامعه هستند و توجه به قشر جوان می‌تواند به ارتقا جامعه کمک کند ویکی از عوامل مهمی که می‌تواند مسئولیت و نقش افراد به‌ویژه قشر جوان را در جامعه متبلور و شکوفا کند، ورزش و تربیت‌بدنی است که در سازندگی و سلامت جسمی، روحی، اخلاقی و معنوی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

در کشور با توجه به جایگاه ورزش و جوانان یک وزارتخانه برای آن تعریف‌شده است تا امور مربوط به این دو مسئله اصلی پیگیری شود و در هر شهرستان اداره ورزش و جوانان امور مربوطه را پیگیری می‌کند.

در بیان جایگاه ورزش در شهرستان ملایر همین بس که جوانانی از شهرستان ملایر توانسته‌اند دو مدال المپیک که عالی‌ترین جایگاه مسابقات ورزشی در جهان است را کسب کنند؛ اما این روزها حال‌وروز ورزش و جوانان ملایر بسیار نامناسب است

بر اساس اعلام فرماندار ملایر در شورای اداری شهرستان شش ماه است که اداره ورزش و جوانان ملایر در بلاتکلیفی به سر می‌برد و بدون مدیر اداره می‌شود.

وی در این جلسه از مدیرکل انتقاد کرده و تذکر داده که در اسرع وقت یک فرد لایق و شایسته برای اداره ورزش و جوانان ملایر انتخاب کند.

ملایر یکی از شهرستان‌های ویژه در استان همدان بوده و مدیران شهرستان به‌عنوان معاون مدیرکل انتخاب می‌شوند و اما جای بسی تعجب است که شش ماه است یک اداره مهم در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

تأسف از این مسئله هنگامی بیشتر می‌شود که اداره ورزش و جوانان به‌عنوان دبیر اجرایی باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کند و سه ماه تابستان در این مسئله از بین رفته است.

عدم جذب اعتبارات لازم برای پروژه‌های ورزشی ملایر که یکی از اصلی‌ترین‌های آن ورزشگاه ۵ هزارنفری است دیگر مسئله‌ای که خلأ مدیریت باعث این امر شده است.

پس از پایان مأموریت مهدی رضایی در اداره ورزش و جوانان ملایر و بازگشت وی به آموزش‌وپرورش یوسف خدرویسی در تودیع و معارفه‌ای بحث برانگیز به اداره ورزش و جوانان ملایر آمد.

عجیب‌تر از حضور و تودیع وی رفتنش بود که پس از کمتر از دو ماه خدرویسی استعفا داد و از شهر ملایر رفت و اداره ورزش و جوانان ملایر بدون مدیر ماند.

نقش و جایگاه ورزش این روزها بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وضعیت کنونی جامعه که جوانان با آن مواجه هستند ورزش می‌تواند نقطه عطفی بر حال‌وروز جوانان باشد اما نبود یک مدیر در اداره‌ای که به نام جوانان مزین شده است باعث شده ورزش در ملایر حال‌وروز خوشی نداشته باشد.

ورزش قهرمانی نیز یکی از ارکان اصلی در ورزش است و جوانان برای پیشرفت و دستیابی به سکوهای کشوری و جهانی به ورزش سوق داده می‌شوند که با توجه به پتانسیل بالای ملایر در پرورش استعدادها نبود یک مدیر می‌تواند ضربه سختی به ورزشکاران ملایری بزند و آن‌ها را درگیر و دار اداری ضربه‌فنی کند.

آقای مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان حواست هست که شهرستان ملایر به‌عنوان یکی از شهرستان‌های قهرمان‌پرور در کشور چندین ماه است که بدون مدیر اداره می‌شود و چه دلیلی برای این خلأ وجود دارد؟!

امروز نیز مشخص شد که یک بروجردی به نام آقای محمود ترابی گودرزی به عنوان سکاندار و سرپرست اداره ورزش و جوانان ملایر انتخاب شد و امید است که این فرد هر چه سریعتر با حکم ریاست بتواند به وضعیت ورزش ملایر سر و سامان دهد.

محمد گلمحمدی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار