نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. تير 1398 - 7:51   |   کد مطلب: 27020
نمایندگان باعنایت به عملکردشان در مسئولیتهای قبلی و شعارهای انتخاباتی توانسته اند اعتماد نسبی مردم را جلب و با رای آنها انتخاب شوند، براین اساس بایستی اصل صداقت برهمه امور کاری و درآمدی آنها (حداقل در دوره نمایندگی) برجسته و قابل رویت موکلین باشد.

 یکی از نمایندگان محترم شهرمان این روزها بهمراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کشور مالزی حضور دارد .

این رفت و آمدها درقالب گروههای پارلمانی ، هیاتهای کارشناسی و همراهی با مقامات دولتی امری مرسوم است که در قریب باتفاق سفرها، میزبان هزینه سفر را پرداخت میکند و در برخی موارد هم می تواند فوایدی برای قانونگذاری وشیوه های نظارت براجرای قانون (که وظیفه اصلی نمایندگان محسوب می شود)، مفید باشد.

 نمایندگان باعنایت به عملکردشان در مسئولیتهای قبلی و شعارهای انتخاباتی توانسته اند اعتماد نسبی مردم  را جلب و با رای آنها انتخاب شوند، براین اساس بایستی اصل صداقت برهمه امور کاری و درآمدی آنها (حداقل در دوره نمایندگی) برجسته و قابل رویت موکلین باشد.

درحالیکه رئیس محترم قوه قضائیه قانون بررسی اموال مسئولان را برای اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ کرده، انتظار میرود هر دو نماینده عزیز شهرمان(که ارادتی دیرین به هردو دارم) در این ماههای پایانی خدمت در مجلس دهم و آغاز تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم (که البته از ماهها قبل شروع شده است) گزارشی از کم و کیف سفرهای خارجی خود ( کشورهای مقصد ، دعوت کننده ، موضوع سفر، نتایج سفر، مبلغ حق ماموریت) ارائه نمایند.

ازآنجا که اینگونه سفرها بخشی از زمان نمایندگی محسوب می شود ،صاحبان رای و انتخاب کنندگان بایستی از از آن مطلع باشند و یقینا این اطلاع رسانی و شفافیت میتواند اعتماد و تعامل مردم ونمایندگان را دوچندان نماید.

 

امین الله علیمرادی.... فعال رسانه

دیدگاه شما

آخرین اخبار