نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1396 - 11:43   |   کد مطلب: 23534
هفته دفاع مقدس یادآور خون‏های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏ دانستند.

 وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نکردند. ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا ‏داشت و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.دوران دفاع مقدس مقطع فراموش نشدنی و بی‌نظیر انقلاب اسلامی ایران است که این دوران طلایی مقطعی از تاریخ انقلاب به شمار می‌رود.

 پس از گذشت  19 ماه از انقلاب اسلامی زمانی که امام راحل با بیان شعار نه شرقی نه غربی نقشه راه کشور را مشخص کردند تا دست مستکبران از ایران قطع شود. این شعار برای دشمنان  اسلام قابل هضم وتحمل نبود لذا استکبار جهانی با برنامه ریزی  با همه قوا در روز 31 شهریور سال 1359 از زمین و هوا ودریا به کشور عزیزمان  حمله کردند.وقتی که جنگ بر ما تحمیل شد ملت عزیز ایران در یک حرکت انقلابی پا به عرصه دفاع گذاشتند و عاشقانه از حریم کشور و ولایت دفاع کردند و درس عبرتی به جهانخوران دادند که تا ابد ماندگار شد.

آثار برکات و مثبت دوران دفاع مقدس این بود که با وجود تحریم جدی جوانان با نیل به شکوفایی و خلاقیت و نوآوری توانستند بخش عمده‌ای از امکانات نظامی را تهیه کنند.دفاع از حقوق اسلامی و دفاع از استقلال سرزمین ملی و دینی  دیگر آثار این دوران به شمار می‌آید. باهم  بودن و در کنار هم زندگی کردن ونتیجه گیری از ان از برکات وحدت زیرسایه ولایت بود که پیروزی در دفاع مقدس را در پی داشت.بی‌اعتنایی به دنیا و دل بستن به آخرت رمز موفقیت  رزمندگان و شهدایی بود که امروز جایشان خالی است و سبب به ستوه آمدن دشمن است. شهادت‌طلبی و استقامت رزمندگان همه دنیا را به این نتیجه واقع‌بینانه رساند تا شرایط و فضا را برای صلح ماندگار و فراگیر از سوی دشمنان فراهم کند .

هفته دفاع مقدس، با ارزش‌ترین، معنوی‌ترین و مقدس‌ترین تقویم معنوی در تاریخ انقلاب اسلامی است. افتخار به شهادت و شکل‌گیری طبقه‌ای از جامعه به نام شهیدان چنان پایه مستحکمی در کشور بنا نهاده که پس از گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی، دشمن هنوز هم توان مبارزه نظامی با ایران اسلامی را ندارد.در شرایط کنونی که استکبار جهانی سعی دارد از هر طریقی به ویژه تضعیف اعتقادات و باورهای دینی به جامعه ما ضربه وارد کند، باید دانست که هیچ‌کاری از پیش نخواهد برد چراکه آرامش این ملت با خون سرخ شهدا بیمه شده است. مهمترین تأثیری که فرهنگ ایثار و شهادت بر امنیت کشور دارد، جنبه فرهنگی و قدرت نرم این روحیه است که اگر وصایای شهدا و شرح حال زندگی و رشادت‌های این عزیزان به زیبایی به نسل جوان منتقل شود، می‌توان  نسلی شجاع و ایثارگر تربیت کرد که در هنگام خطر به سوی جهاد بشتابند.

 حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس باید به‌عنوان میراثی گرانبها در ذهن ملت ایران باقی بماند و از آفت تحریف دور نگه داشته شود و تنها در این صورت است که نسل جنگ ندیده کشور می‌تواند از دستاوردهای این حماسه مقدس بهره‌مند شود و بدانندکه آنچه سبب وحدت و هماهنگی و پیروزی ملت ایران و رزمندگان را در جنگی نابرابر که استکبار جهانی علیه ملت ایران راه انداخت، اعتقاد به امامت، رهبری و ولایت فقیه بود.

محمد فتحی می ابادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار