نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. خرداد 1396 - 9:58   |   کد مطلب: 22604
بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان های ملایر نیازمند نیروهای توانا است.

بخش مراقبت‌های ویژه قلب از بخش‌های تخصصی در بیمارستان‌هایی است که خدمات مراقبتی و درمانی ویژه قلب ارائه می‌دهند که جای خالی آن طی سال‌های گذشته در ملایر احساس می‌شد، حتی بیماران ملایری را مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف وهم جوار ازجمله استان همدان می‌کرد.

شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر، غرضی و یک کلینیک تخصصی است.

بخش خیر ساز سی‌سی‌یو بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با تجهیز و برخورداری از 19 تخت پس از مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب فرشچیان همدان ازنظر تعداد تخت در رتبه دوم منطقه غرب کشور قرار دارد؛ این بخش شامل 11 تخت سی‌سی‌یو که توسط حاج علی میرزایی خیر ملایری ساخته شد، اما باگذشت بیش از سه ماه از راه‌اندازی و ارائه خدمات آن به بیماران قلبی همچنان جای خالی یک بخش سی‌سی‌یو با کادر پزشکی مجرب در شهرستان ملایر احساس می‌شود.

بیماران بستری در بخش سی‌سی‌یو دائماً از طریق مانیتور کنترل می‌شود و به ازای هر 3 تخت بستری یک پرستار مسئول مراقبت از بیماران است.

پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه نیاز به دانش و مهارت خاص دارند و تسلط کامل بر روند احیای قلبی و ریوی از مهارت‌های پرستاران سی‌سی‌یو است.

که ما در بسیاری از بخش‌ها و بیمارستان‌های تخصصی شاهد آن بودیم؛ همچنین آموزش‌هایی جهت خود مراقبتی بعد از طی دوره بیماری طی چند مرحله برای بیماران برگزار می‌شود که بیمار باید در آن حضور یافته و ادامه مراحل درمان خود را در آن جلسات آموزش و پیگیری نماید.

ولی اکنون در ملایر باوجود چنین بخش مجهز و بازسازی در بیمارستان امام حسین(ع)  نه هیچ‌گونه کلاس خود مراقبتی برای بیماران برگزار می‌شود و نه مراقبت‌های تخصصی خاصی برای بیماران صورت می‌گیرد که بسیار تأسف‌برانگیز است.

این بخش که با پایه‌گذاری خیر ملایری و باهدف خدمت به مردم بناشده؛ دارای یک کادر پزشکی با چندین پزشک متخصص فعالیت می‌کند که نکته حائز اهمیت آن این است آیا کارکنان و کادر پزشکی این بخش خیر ساز در بیمارستان امام حسین(ع) همانند دیگر بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان توانایی درمان بیماران خود را دارند، همان بیمارانی که چشم امیدشان به کادر پزشکی این بیمارستان است که درمان شوند و با سلامتی کامل به کانون خانواده‌هایشان بازگردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار