نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. اسفند 1395 - 10:31   |   کد مطلب: 21763
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادداشتی در واکنش به سخنان رییس جمهوری درباره مشت های گره کرده نوشت.

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به سخنان رییس جمهوری درباره "مشت های گره کرده" واکنش نشان داد و اینگونه نوشت:

سخنان دیروز دکتر روحانی در جمع مجریان انتخابات از زوایای مختلف قابل نقد و بررسی است، اما آنچه بیشتر از همه تعجب و تاسف بنده را به همراه داشت بخشی از سخنان ایشان درخصوص مشت های گره کرده بود که رئیس جمهور فرمودند: برخی تصور می کنند که فقط باید مشت گره کرده و فریاد بزنند که البته این حرف در برخی مواقع لازم است، اما همیشه، جواب نمی دهد چرا که اگر اینطور بود پس خدا عقل را برای چه به انسان داده است...

این سخنان از رئیس شورایعالی امنیت ملی کشور نه تنها تعجب برانگیز بلکه بسیار تاسفبار است چرا که آنچه تا به امروز ضامن امنیت و اقتدار کشور بوده و در آینده نیز خواهد بود، حضور همیشگی مردم رشید ایران با مشت های گره کرده در صحنه های مختلف دفاع از نظام بوده است.

امام راحل همواره بر حضور امت اسلامی در صحنه با مشت های گره کرده در مقابل استکبار جهانی تاکید داشتند تا جایی که ایشان در فرازی از بیانات خود با تاکید بر مبارزه با آمریکا فرمودند: اگر همه مسلمینی که در دنیا الان هستند که قریب به یک میلیارد هستند، همه از خانه بیرون بیایند، فریاد بکنند "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" همین قول برای آنها مرگ می آورد. ما با فریاد، محمدرضاخان را بیرون کردیم. شما خیال می کنید با تفنگ بیرون کردیم؛ با فریاد، با "الله اکبر"! این قدر "الله اکبر" بر معز اینها کوبیده شد که خودشان را باختند و قرار کردند. از این مملکت رفتند.

مسلمین باید فریاد بزنند، گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند. خیر، شعار فایده دارد، اما اگر همه فریاد بزنند. فریاد منِ تنها هیچ چیز نیست. فریاد یک محله، یک شهر هیچ چیز نیست. ما باید هر چه فریاد داریم، بر سر اینها بزنیم.

ما همین مفاهیم را در قالبی دیگر از زبان مقام معظم رهبری (مدظله) بارها شنیده ایم، حالا چه شده است که رئیس جمهور با ادعای پیروی از خط امام و رهبری اینچنین واضح گره کردن مشت ها را خلاف عقلانیت می دانند!

گویا تا به امروز هیچ فرد عاقلی در نظام وجود نداشته و مردم ایران سال ها عملی انجام داده اند که عقلانی نبوده است و ریاست محترم جمهور امروز می خواهند ما را از جهل نجات دهند!!

از آقای روحانی می پرسم اگر همین مشت های گره کرده نبود، شما با کدام پشتوانه در مقابل قدرت های جهان می نشستید و با آنها به مذاکره می پرداختید؟

تمام افتخار شما در دوران ریاست جمهوری تان مذاکره با قدرت هایی است که با خاطر همین مشت های گره کرده شما را به رسمیت شناخته و پای میز مذاکره آمدند.

حال با این صحبت های رئیس جمهور تعجب نمی کنم که چرا حاصل آن همه رفت و آمد و امضای برجام در کلمه تقریبا هیچ خلاصه می شود چرا که شما ظرفیت اعظم ملت ایران را نادیده گرفته و قدرت این مردم همیشه در صحنه را در محاسبات خود نگنجاندید.

از ابتدای راه این انقلاب مشت های گره کرده و همواره بن بست شکن و راهگشا بوده است و اخیراً در راهپیمایی 22 بهمن جهانیان فهمیدند و اذعان نمودند که حضور گسترده مردم ضامن امنیت و اقتدار ایران اسلامیست و تعجب می کنم چطور هنوز دکتر روحانی متوجه این موضوع نشده اند.

ایشان فرمودند در مقابل تخلفات احتمالی در انتخابات آینده باید ایستاد و فریاد کشید، گویا رئیس جمهور محترم تنها فریاد کشیدن در مقابل دشمنان کشور را امری ناپسند می دانند ولی برای از صحنه بیرون کردن رقبای داخلی مشت گره کرده و فریاد زدن نه تنها مباح است بلکه واجب و جزو وظایف همگانیست.

و این امر همان ضرب المثل یک بام و دو هوا است و البته برخلاف تعالیم قرآنی است که می فرماید: "مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ".

احد آزادیخواه
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی

دیدگاه شما

آخرین اخبار