نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. بهمن 1395 - 21:08   |   کد مطلب: 21598
عملیات غرور آفرین والفجر 8 نقطه عطف دیگری در هشت سال دفاع جانانه ملت بزرگ ایران محسوب می شود.

 دلیر مردانی که با تأسی از آموزگار بزرگ شهادت، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و رهنمودهای پیشوای شهیدان انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و با رمزمبارک یا فاطمة الزهرا(س) حماسه ای دیگر آفریدند و با عبور از موج های خروشان اروند رود و انواع موانع های خورشیدی و مین هایی که به شکل گسترده و انبوه کاشته شده بود توانستند ضربه ای کاری بر دشمن بعثی فرود آورند.

بیستم بهمن 1364 در آستانه هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رزمندگان  اسلام با پشتیبانی آتش طرح ریزی شده،ساعت 10: 22 دقیقه توسط فرماندهی كل، سپاه فرمان حمله با قرائت رمز عملیات صادر شد( بسم‌الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم و قاتلوهم حتی لا تكون فتنه، یا فاطمه الزهرا(س) یا فاطمه الزهرا(س)، یا فاطمه الزهرا(س) خط را شکستند و با حضور پر قدرت خود در منطقه استراتژی فاو و خورعبدالله موقعیت سیاسی نظامی ایران اسلامی را ارتقا بخشیدند، خاطره ای شیرین که هیچگاه از ذهن مردم سلحشور این مرز و بوم فراموش نخواهد شد.

خاطره این عملیات بزرگ را گرامی و از خداوند سبحان برای شهدا و ایثارگرانی که در این عملیات جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و موجب سربلندی ایران اسلامی شدند، علو درجات مسئلت می نمایم. یادم است فبل از عملیات والفجر هشت بود كه برادر تاجوک فرمانده گردان  برای بچه‌های گردان صحبت می‌كرد. به آنان می‌گفت برادران اگر در عملیات زخمی شدید خیلی بی‌تابی نكنید كه دو نفر دیگر هم مجبور شوند از شما پرستاری كنند و شما را به عقب انتقال دهند.

 سعی كنید خودتان را از معبر عقب بكشید تا برادران امدادگر سراغ شما بیایند. آه و ناله نكنید كه روحیه بقیه تضعیف شود.

بعد اشاره كرد: من خودم  چندبن بارزخمی شدم، نه آه گفتم و نه ناله چون روحیه دیگران ضعیف می‌شود.بعد سه بار گفت: استغفرالله، این نیت را نداشتم كه از خودم تعریف كنم!...این مطلب در ذهن همه نیروها بود، تا این كه عملیات شروع شد. در محورجاده فاو- ام القصر بودیم.

آتش دشمن خیلی شدید بود. حدود 10متری ما گلوله‌ای به زمین خورد. یكی از برادران بسیجی زخمی شد. بالای سرش رفتم، با این كه زخمش خیلی شدید بود، ساكت بود و چیزی نمی‌گفت. پرسیدم: درد نداری؟ گفت: دارم، خیلی هم دارم. اما یادت نیست حاجی  در نقطه رهایی چی فرمود. من سفارش او را اطاعت می‌كنم و چیزی نمی‌گویم. چه خوب است مسولین نظام مانند فرماندهان که در دوران دفاع مقدس بر دلها فرماندهی میکردند یاد بگیرند و بر دلها حکومت کنند . این امر مهم اتفاق نخواهد افتاد مگراینکه مسولین شعار دادن را کم وعمل را زیاد کنند.انشاالله

محمد فتحی می ابادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار