نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1395 - 11:01   |   کد مطلب: 21079
ماه ربیع الاول همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه هاست، به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویدا می شود در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است

ماه ربیع الاول همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه هاست، به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویدا می شود در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است. زیرا میلاد رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در این ماه است و می توان ادعا کرد از اول آفرینش زمین رحمتی مانند آن بر زمین فرود نیامده است.

زیرا برتری این رحمت بر سایر رحمت های الهی مانند برتری رسول خدا بر سایر مخلوقات است. و همانطور که او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیکترین آنها به خداوند و فرمانبردارترین آنها از او و محبوبترین شان نزد او می باشد، این روز نیز برتر از سایر روزهاست.

 گویا روزی است که کامل ترین هدیه ها، بزرگترین بخشش ها، شامل برترین رحمت ها، برترین برکت ها، زیباترین نورها و مخفی ترین اسرار در آن پی ریزی شده است.

 پس بر انسان مسلمان که برتری رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را قبول داشته و مراقب رفتار با مولایش می باشد واجب است این روز را به گونه ای وصف ناپذیر برتر از هر وقت و روز دیگری بداند. چون در مثل چنین روزی سرچشمه فضایل و برتری ها بر این امت فرود آمد، تمام برکت های نبوت و امامت و کتاب و شریعت فقط با وجود رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آشکار شد که ابتدای آن در این روز مبارک بود.

زمانی که با عقل و شرع برتری این روز ثابت شد، بر مسلمانان واجب است با تمام تلاش خود در شکرگزاری این نعمت بزرگ کوشش و سعی کنند که این رحمت وسیع را توسعه داده و این روز را بزرگترین عید خود بدانند. وحدت و يكپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق كلمه ميان ايشان بلكه ضرورت توحيد كلمه بر محور كلمه توحيد براى همه موحدان و خداپرستان روى زمين، از تعاليم و آموزشهاى اساسى آيين اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است. و بر همين اساس، قرآن كريم يكى از عمده ‏ترين و سازنده ‏ترين اهداف رسالت رسول اكرم صلى الله عليه و آله را تاليف قلوب و ايجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بيان مى‏دارد و اگر كسى در تاريخ به ديده عبرت بنگرد اين معنى را از شاهكارهاى رسالت محمدى‏ صلى الله عليه و آله مى‏يابد. به خاطر این اهمیت، فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلى الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.هفته وحدت، یادگار پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) است. پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه با هم برادراند. پیام گران‏سنگ هفته وحدت این است که بدانیم باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم. پیام هفته وحدت این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، مجال تفرقه افکنی را از بیگانگان بگیریم. پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله ، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم. در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش برای کسی سر خَم نکنیم.

گرامی باد هفته ی وحدت، که درآن میثاق ها تحکیم می شود ، پبمان ها استوارتر می گردد ، خون ها در هم می جوشد ، دست ها وبازوها درهم قرار می گیرد ، چهره ها بر یکدیگر لبخند پبروزی و صفا می زنند ، قشرها همه باهمند ، امت، یکپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در کنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف سرود وحدت می خوانند. در پایان یاد سه هزار شهید اهل سنت در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و سردار شهید نور علی شوشتری شهید راه وحدت را  گرامی می داریم.که او چندین بار در جمع همرزمانش گفته بود. آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم وجسم ناقابلم در راه خدا تکه تکه شوم.که این آرزو در تاریخ 26 مهر ماه 1388  به ثمر  نشست و آن سردار بی ادعا به آرزوی دیرینه خود رسید. به امید روزی که به این آرزوی دیرینه قرآن، اسلام، پیامبر، امام، رهبر و همه مسلمین جامه عمل پوشانده شود.پس به پیش بسوی وحدت و اتحاد اسلامی در برابر کفر و شرک و نفاق

محمد فتحی می ابادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار